رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان گفت: توزیع سهمیه سوخت تراکتور‌ها عادلانه و بر اساس نسبت زمین و تعداد تراکتور انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، برخی از کشاورزان و صاحبان تراکتور در آزادشهر با ارسال پیامی به رادیوگلستان از عادلانه نبودن تخصیص سهمیه سوخت در شهرستان‌ها به صاحبان ادوات کشاورزی گلایه کردند.

مریم برزنونی رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان به رادیو گلستان گفت: ۷۰ درصد از میزان سوختی که به تراکتور‌های هر شهرستان اختصاص داده می‌شود بر مبنای میزان سطح اراضی کشاورزی آن شهرستان است.

او توضیح داد: به عنوان مثال ممکن است در شهرستان گنبدکاووس هزار هکتار زمین کشاورزی با ۵ تراکتور وجود داشته باشد، اما در شهرستان دیگری ۸ هزار هکتار زمین کشاورزی با ۱۶ تراکتور موجود باشد و در نتیجه برای تخصیص سهمیه سوخت نسبت سطح اراضی در تعداد ادوات کشاورزی محاسبه می‌شود.

برزنونی ادامه داد: ۳۰ درصد دیگر میزان سوخت اختصاص داده شده به شهرستان‌ها بین کشاورزانی که نیروی محرکه آن‌ها با میزان زمین شان تناسب نداشته باشد (سطح زمین زیاد و ادوات کم باشد) توزیع می‌شود.

متقاضیان فرآورده‌های نفتی بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) به آدرس http://NewTejaratAsan.niopdc.ir نسبت به ثبت نام و ارسال درخواست سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند.