مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان امروز ۶ آذر در مراسم یادواره ۶۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی استان گلستان گفت: شهدا محبوب خداوند متعال هستند و باید از آن‌ها در زندگی خود الگو بگیریم.

 

 

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان امروز ۶ آذر در مراسم یادواره ۶۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی استان گلستان گفت: شهدا محبوب خداوند متعال هستند و باید از آن‌ها در زندگی خود الگو بگیریم.

وی ادامه داد: شهدا زنده و محبوب خداوند هستند و اگر در زندگی شخصی خود دچار خلل شدیم و به شهدا توسل کردیم یقین بدانیم آن مشکل حل خواهد شد و گره از کار‌ها باز می‌شود.

نظری گفت:بهترین الگو و سرمشق زندگی ما شهدا هستند، زیرا شهدا نظرکرده حضرت حق هستند و خداوند شهدا را دوست دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: به شما دانش آموزان عزیز توصیه می کنم حتما سعی کنید کتاب‌های سرگذشت و زندگی شهدا را با دقت بخوانید و از اعمال آن‌ها در زندگی خود الگو بگیرید.

 

اگر میخواهیم رهرو شهدا باشیم باید سبک زندگی شهدا را آموخته باشیم

دکتر پناهی روا  مدیرکل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش  نیز در این  مراسم گفت: وجود ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور سند افتخار جامعه دانش آموزی و مدارس ماست و به آن می‌بالیم .

او ادامه داد:یکایک شما دانش آموزان نخبه‌های کشور هستید، فردا کشور مال شما و متعلق به شماست و دشمن بدنبال آسیب زدن به جامعه نخبگانی ما در مدارس و دانشگاه هاست.

پناهی گفت:اگر می خواهیم رهرو شهدا باشیم باید سبک زندگی شهدا را آموخته باشیم چراکه به قول شهید سلیمانی شرط شهید شدت شهید بودن است.

 

 

مسئولیت سنگینی متوجه دانش آموز بسیجی است

سردار ییلاقی فرمانده محور مقاومت و دوران دفاع مقدس در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) هنگامی که نهضت را در دهه ۴۰ آغاز کردند فرمودند سربازان انقلاب اسلامی در گهواره هستند بنابراین سال ۵۶ و ۵۷ بسیاری از انقلابیون در همین سن و سال شما بودند و چند سال بعد نیز در اوج جوانی فرماندهی گردان‌های دفاع مقدس را به دست گرفتند.

او ادامه داد:بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در اوج جنگ با امیدواری از نسل تربیت یافته دهه ۶۰ آینده را متعلق به نسل نوجوان دیدند و فرمودند”امید من به شما دبستانی هاست “ لذا پرداختن به نسل شما دانش آموزان فوق العاده حائز اهمیت است.

سردار ییلاقی گفت:سهم دانش آموزان و فرهنگیان ما در دفاع مقدس سهم بالایی است و امروز اگر میبینید دشمنان ما در تلاش برای استفاده از دانش آموزان هستند، خطای محاسباتی دشمن را نشان می‌دهد.

او افزود:نوجوان‌ترین شهید دانش آموزان ما یک پسر ۱۱ ساله اهل سنت از نیکشهر سیستان و بلوچستان است و این نشان می‌دهد امروز آن‌هایی که به دنبال تجزیه ایران هستند تاریخ ۴ دهه گذشته را مطالعه نکرده اند.

او گفت:فرزندان من، مسئولیت زیادی به گردن شماست، زیرا دانش آموز بسیجی آرمان گراست، متعهد و انقلابی است و دلبسته اهدافی است که شهدا تا پای جان برای تحقق آن ایستادگی کردند.