برخی از ورزشکاران قهرمان ناشنوای گلستانی که با مشکل اشتغال مواجه هستند، نسبت به اجرا نشدن قانون استخدام قهرمانان در ادارات معترض هستند.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان ، گلزار دبیر هیئت ورزشکاران ناشنوای استان گلستان گفت: تعدادی از ورزشکاران ناشنوای گلستانی که در عرصه بین المللی و‌کشوری صاحب مدال شده اند به لحاظ شغلی وضعیت مناسبی ندارند و برخی از آن‌ها به کارگری و یا دستفروشی مشغول هستند.

گلزار ادامه داد: متاسفانه این ورزشکاران زمانی که تفاوت‌ها و تبعیض‌های خود با دیگر ورزشکاران شنوا را می‌بینند از ادامه مسیر دلسرد می‌شوند و برخی از آن‌ها ورزش را رها می‌کنند.

در سال ۱۳۹۲ آیین نامه اجرایی استخدام مدال آوران المپیک و پارالمپیک در ۶ ماده و ۱ تبصره در دیماه ۱۳۹۲ تصویب و لازم الاجرا اعلام شد.

در این آیین‌نامه رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک (IOC) نیز شامل رشته‌های تحت پوشش در بازی‌های المپیک، پارالمپیک، مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی اعلام شدند.

گلزار گفت: یکی دیگر از مشکلات ورزشکاران ناشنوا نداشتن سالن اختصاصی برای تمرین است.

او افزود: استعداد‌های خوبی در زمینه ورزش ناشنوایان به ویژه والیبال در استان گلستان وجود دارد و ۹ نفر از ورزشکاران گلستانی در تیم ملی والیبال ناشنوایان عضو هستند.

گلزار ادامه داد: این ورزشکاران با نداشتن سالن برای تمرین و تنها با دو نوبت تمرین در هفته به عضویت تیم ملی در آمده اند.

او گفت: بودجه هیئت ورزش ناشنوایان استان تنها ۱۲ میلیون تومان در سال است و ما با این مبلغ در رشته‌های والیبال، تیراندازی، دو و میدانی، کشتی ملی پوش به مسابقات اعزام می‌کنیم.

گلزار افزود: دو هفته آینده استان گلستان میزبان والیبال ساحلی ناشنوایان است، اما بودجه کافی برای خرید توپ مسابقات را نداریم و متاسفانه کمکی هم از سوی مسئولان نشده است.