رئیس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان از تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، رئیس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان  گفت: در مرحله اول بسته خدمات مرتبط با بیماری‌های ستیک فیبروزیس (CF)، مولتپل اسکروزیس (MS)، اوتیسم، بال پروانه‌ای، موکوپلی ساکاریدوز، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت پیاده سازی شده است و سایر بیماری‌های ابلاغی متعاقبا اجرایی خواهد شد.

علی انصاری افزود: بسته‌های خدمتی به این بیماران شامل خدماتی نظیر دارو‌های پزشکی، کالا‌ها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری‌های خاص و صعب العلاج که شامل خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی درمانی، خدمات بازتوانی، توانبخشی، مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل است، می‌شود.

 

انصاری ادامه داد: بیماران مشمول برای دریافت مزایای این صندوق باید در سامانه RDA وزارت بهداشت (سامانه بیماری‌های نادر) ثبت نام کرده باشند.

وی گفت: برای این کار ضروری است بیماران جدید با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و یا مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس Bimehsalamatiranian.ir با ثبت درخواستِ حمایت دولت، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

انصاری گفت: با ثبت نام در سامانه شهروندی، بعد از بررسی درخواست‌ها از طریق همکاران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیمار تماس گرفته می‌شود و بیمه شدگان باید با مدارک و مستندات مرتبط با بیماری‌های خود به معاونت درمان مراجعه کنند.

این صندوق در راستای اجرای بند «ن» تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، به منظور تامین مالی، خدمات دارو و کالا‌های سلامت محور، ارتقای پوشش بیمه‌ای و بهبود محافظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج و در قبال پرداخت بخشی از هزینه‌های سلامت این بیماران تشکیل شده است.