هادی عزیززاده: دستگاه قضایی بعنوان نهاد نظارتی بر دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌ می‌نماید و مهمترین راهبرد قوه قضائیه در رابطه با سلامت اداری کشور پیشگیری از وقوع جرم و تخلف می‌باشد.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان، هادی عزیز زاده دادستان جوان شهرستان کردکوی با شرکت در یک گفتگوی اختصاصی به مناسبت گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر هفتم تیر و هفته قوه قضائیه و تجلیل و تکریم تلاش‌های ارزنده کارکنان شریف حوزه قضا در ابتدای این مصاحبه در معرفی خود گفت: بنده هادی عزیز زاده هستم که از اسفندماه سال ۱۳۹۸ به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی در خدمت مردم فهیم شهرستان کردکوی هستم و انجام وظیفه می‌نمایم.

 

عزیززاده درباره مهمترین برنامه‌های نظام قضایی در سلامت اداری دستگاه‌های اداری و نحوه نظارت دادستانی گفت: دستگاه قضایی به موجب قانون به عنوان نهاد نظارتی بر دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌ می‌نماید و مهمترین راهبرد قوه قضائیه در رابطه با سلامت اداری کشور پیشگیری از وقوع جرم و تخلف می‌باشد و با اقدامات خود در بعد نظارت و برخورد با تخلفات و جرائم اداری نقش به سزایی در سلامت اداری ایفا نموده است، منتهی لازمه سلامت کامل دستگاه‌های اداری تصویب قوانین شفاف و بازدارنده و همراهی سایر قوا می‌باشد.

 

دادستان کردکوی درباره مهمترین آسیب‌های اجتماعی در منطقه کردکوی بیان کرد: بیشترین جرائم حادث شده در سطح شهرستان پس از نزاع و درگیری سرقت از باغات و مزارع و قطع درختان جنگلی بوده است که اقدامات خوبی در راستای کاهش این نوع از جرائم صورت پذیرفته است که به حمدالله ما امسال شاهد کاهش ورودی این نوع جرائم بوده ایم، ولی بازهم میزان این جرائم بالا است و جا دارد تمامی دستگاه‌های متولی همکاری لازم را با دستگاه قضایی داشته باشند.

 

عزیززاده درخصوص مهمترین و ریشه‌های علت این حوادث گفت: جرائم مشهود در حوزه قضایی کردکوی در طول یک سال گذشته سعی شد علاوه بر رسیدگی به شکایات و پرونده‌های متشکله به صورت میدانی نیز در جامعه حضور داشته باشیم و وظیفه خودمان در حوزه حقوق عامه راهم انجام دهیم و همین امر موجب ارتباط تنگاتنگ با مردم شریف شهرستان گردید و به لطف خداوند اتفاقات خوبی در سطح شهرستان افتاد.

 

دادستان کردکوی درباره عملکرد و مهمترین اقدامات آن نهاد در دادخواهی عمومی در طول سال و اقدامات آن در راستای شعار سال به رفع موانع تولید، افزود: به اختصار عرض می‌نمایم در حوزه خدمات شهری و شهرداری بنده به طور مرتب با مجموعه شهرداری در ارتباط بودم و با پیگیری بنده در رابطه با نظافت شهری، تهیه سطل‌های زباله، آسفالت معابر و … اقداماتی صورت گرفت که بازهم در شان مردم بزرگوار شهرستان کردکوی نمی‌باشد و باید بیش از این در این رابطه تلاش کرد. در بحث حمایت از تولید و اشتغال از چندین واحد تولیدی سرکشی بعمل آمد و مشکلات تعدادی از واحد‌های تولیدی برطرف شد.
در رابطه با احداث میدان میوه و تره بار کردکوی ضمن پیگیری اصل احداث میدان بار از حقوق مردم شریف کردکوی دفاع شد و ثمره آن اختصاص ۱۲ غرفه و حدود سه میلیار تومان عوارض برای شهرداری کردکوی بود که از همین محل آسفالت خریداری شده و به همین زودی انشاالله در محلات مورد نیاز کار خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: نظارت مستمر بر امورات اداری شهرستان و شهرداری و برخورد قضایی با تخلفات کشف شده.
برخورد با شبکه قاچاق چوب در سطح شهرستان و منطقه غرب استان. 
برخورد قاطع با اراذل و اوباش منطقه.
ارتباط با آحاد جامعه و استفاده از نظرات مردم و نخبگان شهرستان جهت پیشبرد امور.
پیگیری و راه اندازی مجدد بخش آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمؤمنین علیه السلام کردکوی علیرغم فشار‌های موجود جهت غیرفعال نمودن این بخش و محروم نمودن مردم عزیز از این خدمت مهم و اهم اقدامات در حوزه حقوق عامه بوده است.

 

عزیززاده در ادامه در تشریح مهمترین توصیه قضایی برای مردم منطقه گفت: بنده بعنوان خدمتگزار مردم در دستگاه قضایی از مردم بزرگوار منطقه خواهشمندم در وحله اول با بکارگیری اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری وقوع جرائمی نظیر سرقت بنده و همکارانم را یاری فرمایند. ثانیا باتوجه به اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم مطالبه گری هوشمندانه را سرلوحه کار خود قرار دهند و با این کار خود مسئولین را وادار به کار و تلاش نمایند و بنده هم در این راه از هر تلاشی فروگذار نخواهم بود.

 

دادستان جوان کردکوی در بی تعارف‌ترین سخنش با مردم کردکوی گفت:بی تعارف‌ترین جمله بنده خطاب به مردم عزیز این است که هرچه دارم از دعای خیر شما بزرگواران است و جز دعای خیر شما عزیزان توشه‌ای برای آخرت خود ندارم و از شما مردم بزرگوار خواهشمندم این حقیر را در دعا‌های خالصانه خود فراموش نکنید.

 

دادستان کردکوی درباره مطالبه مردم منطقه در مدیریت و اجرای احکام قضایی برای متخلفین، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ما قضات ماذون هستیم و با اذن، ولی فقیه قضاوت می‌نمائیم به همین دلیل موظف هستیم مطابق قوانین مصوب قضاوت نمائیم و مطالبی که فرمودید قانون می‌باشد که ما موظف به رعایت آن هستیم، ولی در عین حال در رابطه با جرائم خشن، جرائم علیه نوامیس مردم، جرائم علیه اموال نظیر سرقت و کلاهبرداری و جرائم علیه بیت المال حساسیت خاصی داریم و از حداکثر ظرفیت قانون جهت برخورد با مرتکبین اینگونه جرائم استفاده می‌نمائیم.

 

عزیززاده درباره روابط دادستان با بدنه مردم منطقه، گفت: الحمدلله مردم بزرگوار شهرستان نسبت به این حقیر لطف دارند و ارتباط بسیار خوبی با مردم عزیز شهرستان دارم و به صورت مرتب ملاقات مردمی دارم و خیلی از موفقیت‌هایی که در حوزه قضایی در شهرستان کردکوی شاهد بوده ایم از گزارشات مردمی نشأت گرفته است و سعی کرده ام همواره این ارتباط را حفظ نمایم. چون به معنای واقعی کلمه اعتقاد دارم بدون دخالت مردم تمامی کار‌های ما ابتر و بی نتیجه خواهد بود و با حضور و دخالت مردم است که کار‌ها به سرانجام می‌رسد.