فرماندار گرگان از مسدود سازی و محدودیت رفت و آمد در تفرجگاه های النگدره و ناهارخوران خبرداد.
به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان، فرماندار گرگان از مسدود سازی و محدودیت رفت و آمد در تفرجگاه های النگدره و ناهارخوران خبر داد.
محمد حمیدی بعدازظهر چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در شهرستان، در پایان این هفته، روزهای پنجشنبه و جمعه، مسیر سواره النگدره و ناهارخوران مسدود و توسط پلیس راهور و نیروی انتظامی به شدت کنترل خواهد شد.
فرماندار گرگان افزود: همچنین برای جلوگیری از شیوع کرونا و عدم حضور شهروندان در تفرجگاه ناهارخوران، ماموران سد معبر شهرداری به شهروندانی که در حاشیه این مسیر اتراق کرده باشند تذکر خواهند داد و از هرگونه اتراق و نشستن در حاشیه بلوار ناهارخوران جلوگیری خواهد شد.
وی از همه شهروندان خواست تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از هرگونه تجمع خودداری کنند.
شست اضطراری ستاد مقابله با کرونای استان
در افزایش شدید تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان و همچنین ورود کرونای دلتا از مرز‌های شرقی به این استان ظهر امروز نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونای استان امروز به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد و تصمیمات و محدودیت‌های جدیدی در استان پیش بینی شده است.
احسان مکتبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در این جلسه اظهار داشت: با توجه به افزایش بستری‌ها و مشاهده علائم گسترش کرونا در استان و ورود کرونای دلتا از مرز‌های شرقی استان، تا زمان نشست شنبه ستاد کرونای استان، کلیه تفرجگاهها، پارکها، بوستان‌ها مسدود و تالار‌های عزا و عروسی و نماز‌های جمعه و جماعات تعطیل خواهد بود. برپایی بازارچه‌های محلی نیز در استان ممنوع شده است.
وی گفت: ضمن اینکه محدودیت‌های ترافیکی نیز برای ایاب و ذهاب افراد غیر بومی در استان در نظر گرفته شده و جهت پیشگیری، فرمانداران سراسر استان با کمک نیروی محترم انتظامی ملزم به اجرای آن هستند.
مکتبی گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید بزرگ قربان که از اعیاد مهم در استان گلستان به شمار میآید، از مردم درخواست میکنیم روز‌های آتی در خانه بمانند تا بتوانیم این عید سعید را با محدودیت کمتری در استان جشن بگیریم.
عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت: با بستری ۷۹۴ بیمار مبتلا به کرونا رکورد امسال بستری کرونایی‌ها در مراکز درمانی استان شکسته شد.
وی با ابراز نگرانی از شیوع گسترده بیماری در استان افزود: از این تعداد ۱۱۲ نفر در بخش آی سی یو بستری شدهاند که ۳۲ نفر از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می کنند.