استاندار گلستان گفت: برای توسعه زیرساخت های بخش سلامت روان در گلستان نیازمند مشارکت و نقش آفرینی بیشتر خیران سلامت هستیم.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، علی محمد زنگانه بعدازظهر پنجشنبه در گفتگو با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از سازه های بیمارستانی و مراکز درمانی جنرال و عمومی استان در حدود ۹۰ سال قدمت دارند که بیانگر فرسوده بودن زیرساخت های درمانی استان است.

 

استاندار گلستان گفت: در سفر اسفندماه سال گذشته رییس جمهور به این استان هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش بهداشت ودرمان استان پیش بینی شده است که در خصوص برخی پروژه ها حدود ۱۰ درصد از اعتبارات تخصیص یافته است.

 

زنگانه ادامه داد: خدمات خیران حوزه سلامت در گلستان نسبت به سایر استان ها از جایگاه و تراز مطلوب تری برخوردار است اما ما انتظار داریم که خیران در بخش سلامت روان و سلامت اجتماعی هم نقش آفرینی کنند.

 

وی بیان کرد: استان گلستان به رغم داشتن تعداد کثیری بیمار نیازمند دیالیز از کمبود شدید تخت دیالیز رنج می برد و برای حل این مشکل رایزنی های متعددی در حال انجام است.

 

استاندار گلستان گفت: با هدف کمک به تامین اعتبار مورد نیاز برای پروژه های حوزه بهداشت و درمان برنامه های خوبی در بخش مولد سازی طراحی کرده ایم.

 

زنگانه افزود: عرصه های فعلی که مراکز فرسوده و مستهلک بهداشت و درمان در آنها قرار دارند را می توان با صدور مجوزهای لازم برای تغییر کاربری، مولد سازی کرد و به منابع درآمدی پایدار برسیم.