رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وجود پنج هزار پروژه نیمه تمام در بخش بهداشت و درمان در کشور گفت: باید حتی المقدور از کلنگ زنی و آغاز پروژه های غیر ضروری جدید پرهیز کنیم.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، حسینعلی شهریاری عصر پنج شنبهدر دیدار با استاندار گلستان در گرگان گفت: در مناطق مختلف کشور و حوزه بهداشت، درمان و سلامت حدود پنج هزار پروژه نیمه تمام در حال ساخت وجود دارد که برای تکمیل آنها به هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط مالی و تنگناهای موجود در بخش اعتبارات سبب شده که ساخت پروژه های بهداشت و درمان بسیار طولانی شود؛ هر چند شاهد مشارکت خیران سلامت برای تکمیل پروژه ها هستیم اما با این وجود منابع مالی کافی نیست.

 

شهریاری با اشاره به خسارت ها و آسیب های ناشی از تحریم در بخش بهداشت و درمان گفت: خرید و انتقال تعداد زیادی از تجهیزات پزشکی بسیار سخت و با پیچیدگی های متعددی روبرو بوده و این مقوله تکمیل مراکز درمانی را طاقت فرسا کرده است.

 

وی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب بر آن موضوع تاکید کردند، نباید اجازه دخالت ورود دولتی ها در فرآیند امور خیران بدهیم و دولت فقط باید تسهیل گر امور خیران باشد.

 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: نباید با پیچیده کردن فعالیت خیران در امور سلامت، آنها را از نقش آفرینی در بخش درمان دلسرد کنیم.

 

شهریاری با اشاره به وجود پنج هزار پروژه نیمه تمام در بخش بهداشت و درمان در کشور گفت: باید حتی المقدور از کلنگ زنی و آغاز پروژه های غیر ضرور جدید پرهیز کنیم.

 

وی گفت: در تمام کشورها و نظام های بهداشت و درمان در جهان، همه بارمالی پروژه ها بر عهده دولت و قوه مجریه نیست و بهره گیری از طرفیت خیران در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم است.