مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان: دوربرگردان ها و بریدگی های جاده ای طراحی شد استان با توجه به جمعیت روستایی و شهری و وسایل نقلیه آن پاسخگو نیست.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان ، عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان دوشنبه شب بمناسبت سوم آبان ماه سالروز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۷۵ در سفر مقام معظم رهبری به استان مازندران که استان گلستان آن زمان در حوزه استحفاظی این استان بود دوربرگردان ها و بریدگی های جاده ای طراحی شد که با توجه به جمعیت روستایی و شهری وقت و وسایل نقلیه آن زمان پاسخگو بود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه شهرها و روستاها و افزایش وسایل نقلیه در سال ۹۷ در کمیسیون ایمنی راه ها، جاده های استان گلستان مورد ارزیابی قرار گرفت و تعداد ۲۰ دور برگردان و بریدگی ناایمن و خطرناک شناسایی شد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۰ نقطه شناسایی شده، ایمن کردن ۱۰ دور برگردان بر عهده راهداری و حمل و نقل و جاده ای و ۱۰ نقطه دیگر بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های گلستان قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ نقطه خطرناک و ناایمن که بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده به بهره برداری رسیده و دو نقطه دیگر در حال اجرا بوده و در صورت مساعد بودن وضعیت جوی تا پایان پاییز و در غیر اینصورت تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 

مصدقی گفت: ۱۰ نقطه دیگر بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های گلستان بوده با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و تلاش داریم تا پایان امسال این ۲۰ نقطه را یوترن و ایمن نماییم.

 

وی بیان کرد: تعداد ۶۳ دوربرگردان و بریدگی ناایمن در جاده های گلستان وجود دارد که با یوترن و ایمن شدن این ۲۰ نقطه، تعداد ۴۳ دوربرگردان و بریدگی ناایمن و غیراستاندارد باقی می ماند که برای یوترن کردن هر یک از این دوربرگردان ها و بریدگی ها به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان یادآور شد: برای ارتقاء ایمنی جاده‌های گلستان باید در سطح ملی و استانی این اعتبارات جذب و تامین شود.

 

وی با اشاره به هشدار هواشناسی و بارش های رگباری در یکی دو روز اینده در گلستان گفت: برای جلوگیری از هرگونه حوادث غیرمترقبه، عصر دوشنبه قرارگاه زمستانی حمل و نقل راهداری گلستان تشکیل شد و با توجه به بارش های زیاد در مهر و ابان ماه، مجموعه ماشین آلات و عوامل راهداری طبق براوردهای زمانی در نقاط حساس و بحرانی در راهدارخانه مستقر می‌شوند.

 

مصدقی در حوزه روشنایی جاده های گلستان خاطرنشان کرد: ۱۹۲ کیلومتر روشنایی موجود در جاده های گلستان بوده که تا شهریورماه ۸۰ کیلومتر از این مسیرها خاموش بوده و با تلاش همکاران راهداری تا یکی دو روز اینده تمامی این مسیرها روشنایی خواهند داشت.

 

وی افزود: روشنایی۱۰ کیلومتر از مسیر جاده سرخنکلاته به سمت خروجی و پنج کیلومتر از مسیر علی آباد کتول به ازادشهر در محل خان ببین حکیم آباد و دلند که دارای دوربرگردان و منطقه مسکونی بوده به صورت مقطعی و نقطه ای در حال اجرا است. نقاطی از قبل در مسیر جاده آزادشهر به نوده خاندوز خاموش بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان درباره جاده قدیم کردکوی بیان کرد: جاده قدیم کردکوی به نوکنده و کردکوی به گرگان که به صورت رفت و برگشت ۵۶ کیلومتر بوده به دلیل وجود روستاهای زیاد در دستور کار است. در محل تقاطع‌ها و سه راهی‌های جاده گرگان، بندرگز و کردکوی به دلیل افزایش روستاها در این مسیر کار روشنایی نقطه‌ای انجام می شود که برخی از انها انجام شده است. روکش آسفالت و لکه گیری، اصلاح و شانه سازی در این مسیرها انجام شده است.

 

وی یادآور شد: یکی از معضلات ما در مسیر جاده ها، وجود نخاله های ساختمانی و زباله ها و رهاسازی انها در این مسیرها بوده که برای منظرآرایی و زیباسازی تمامی جاده های گلستان، طرح ضربتی جمع اوری زباله ها و نخاله های ساختمانی انجام شد.

 

گلستان پنج هزارو ۲۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی شامل بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی درجه یک، دو و سه دارد که سه راه آن آزادشهر- شاهرود مشهوربه جاده خوش ییلاق، رامیان- سه راهی شاهرود مشهور به اولنگ و مینودشت- گالیکش- سه راهی تنگراه( پارک ملی گلستان) در شرق گلستان با دو استان خراسان شمالی و سمنان ارتباط دارد.

 

لینک دانلود:https://golestanejavan.ir/?p=3717