آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی هفتم تیر ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمب در مقر حزب جمهوری اسلامی در تهران، به شهادت رسیدند.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان، چهل سال پیش در چنین روزی، هفتم تیر سال ۱۳۶۰ هجری شمسی آیت الله دکتر «سید محمد حسینی بهشتی» به همراه ۷۲ نفر از بهترین یاران انقلاب اسلامی در فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تهران به شهادت رسیدند.
این انفجار مهیب توسط یکی از عوامل نفوذی گروهک تروریستی مجاهدین خلق انجام شد. این گروه تروریستی هزاران تن از مردم ایران را به شهادت رسانده است. آیت الله دکتر بهشتی که مهمترین شهید این فاجعه بود، از شخصیت‌های طراز اول و موثر انقلاب اسلامی بود. وی در جریان انقلاب و استقرار پایه‌های نظام جمهوری اسلامی در ایران، نقش مهمی داشت و از یاوران اصلی حضرت امام خمینی (ره) بود.

شهید بهشتی همچنین در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حمایت از نیرو‌های انقلابی، پایه گذاری دستگاه قضایی اسلامی، مقابله با نیرنگ‌های لیبرال‌ها و ایستادگی در برابر توطئه‌های آمریکا، در صف اول مبارزان جای داشت.

هنوز این سخن شهید بهشتی در خاطر ملت مسلمان ایران و سایر آزادیخواهان جهان طنین انداز است که می‌گفت: «ای آمریکا، از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.»

انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاوران امام خمینی (ره) که تعدادی از وزیران و نمایندگان مجلس در میان آن‌ها بودند، منجر شد.

این اقدام، اما نتوانست اهداف طراحان این جنایت را تامین کند و در نهایت موجب شکست و رسوایی دشمنان انقلاب اسلامی ایران شد.

به تعبیر امام خمینی (ره) – بهشتی همچون یک ملت بود و حتی شهادتش هم برای اسلام، انقلاب و ایران، برکات فراوانی داشت که مهمترین تاثیر آن افشای ماهیت واقعی و ضد مردمی منافقین و اثبات حقانیت پیروان خط امام (ره) بود.

حضرت امام خمینی (ره) پس از شهادت دکتر بهشتی، او را یک فرد مجتهد، متدین و علاقمند به اسلام و ملت توصیف کردند و یادآور شدند آنچه بیش از شهادت ایشان تأثرآور است، مظلومیت ایشان است. یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از فرزندان صدیق اسلام گرامی باد.

 

 

لینک خبر: https://golestanejavan.ir/?p=1921