استاندار گلستان گفت: مراسم هفته بصیرت و یوم الله نهم دی ماه در گلستان در فضاهای رو باز و یا مسقف با ارتفاع زیاد و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، استاندار گلستان گفت: مراسم هفته بصیرت و یوم الله نهم دی ماه در گلستان در فضاهای رو باز و یا مسقف با ارتفاع زیاد و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

علی محمد زنگانه عصر شنبه چهارم دی ماه ۱۴۰۰ در هشتاد و سومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: بهترین راه مقابله با سویه اُمیکرون، رعایت پروتکل های بهداشتی است و باید در اماکن عمومی مانند پاساژها، اماکن متبرکه، هتل ها، مراکز اقامتی و غیره نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام بیشتری انجام شود.

استاندار گلستان افزود: امکان واکسیناسیون دوز سوم برای تمام افراد بالای ۱۸ وجود دارد و از واجدان شرایطی که تاکنون دوز دوم و سوم را از تزریق نکرده اند می خواهیم برای مقابله با سویه اُمیکرون هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی بیان کرد: با توجه به روند انفجاری سویه اُمیکرون در برخی کشورها و شدت انتقال آن نیاز است همه ماسک زدن و اجرای دستورالعمل های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند و سطح رعایت پروتکل های بهداشتی باید به بالای ۸۵ درصد در جامعه برسد.

زنگانه گفت: مراسم هفته بصیرت و یوم الله نهم دی ماه در فضاهای رو باز و یا مسقف با ارتفاع زیاد و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

در حال حاضر تمام شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار دارند اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی الزامی است.