با نظر نماینده ولی فقیه در استان گلستان نماز جمعه این هفته ۲۵ تیرماه در همه شهر‌های استان گلستان به جز مرکز استان (گرگان) اقامه می‌شود.
به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان، با نظر نماینده ولی فقیه در استان گلستان نماز جمعه این هفته (۲۵ تیرماه ۱۴۰۰) در همه شهر‌های استان گلستان به جز مرکز استان (گرگان) اقامه می‌شود.
شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گلستان در اطلاعیه ای اعلام کرد نماز جمعه این هفته در همه شهر‌های استان به جز گرگان اقامه می شود.
علت این تصمیم هم بررسی وضعیت کرونایی شهر گرگان و تصمیم نماینده، ولی فقیه در استان ذکر شده است و همچنین تأکید شده که در سایر شهر‌های استان گلستان نماز جمعه برگزار خواهد شد.
گرگان در حال حاضر یکی از ۸ شهرستان قرمز کرونایی در استان گلستان است و ۴ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
بر همین اساس در سایر شهر‌های قرمز نماز جمعه باید در فضای باز و با حضور حداکثر ۷۰ نفر و در مدت ۳۰ دقیقه برگزار شود. در شهر‌های نارنجی نیز اقامه نماز در فضای باز و حضور حداکثر ۱۰۰ نفر و زمان ۴۰ دقیق‌های تأکید شده است.
در شهر‌های زرد کرونایی نیز اولویت اقامه نماز جمعه با فضا‌های باز است و حداکثر نیز ۱۰۰ نفر میتوانند در این شهر‌ها در نماز جمعه شرکت کنند.
همچنین نمازگزاران باید پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند، ماسک بزنند، فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند، وسایل شخصی مانند مهر و جانماز و بانوان چادرنماز به همراه داشته باشند.
متن اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان به شرح ذیل است:
به استحضار می رساند برابر آخرین وضعیت اعلام شده و با نظر نماینده محترم، ولی فقیه در استان، نمازجمعه مورخ ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۰ فقط در شهر گرگان برگزار نخواهد شد.
همچنین نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته در دیگر شهر‌های استان گلستان برابر مصوبه و ظرفیت اعلام شده توسط ستاد مقابله با کرونا کشور، همراه با رعایت اصول و مقررات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.
محسن کیائی
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان