دستگاه قضایی استان گلستان از نهادهای امنیتی و انتظامی در کنترل اغتشاشات و ایجاد شرایط مطلوب امنیت در استان تقدیر کرد.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان تاکید کرد: مردم استان با هوشیاری لازم در همان روزهای نخست، صف اعتراض را از اغتشاشگران جدا کردند و خوشبختانه همین امر باعث شد مسیر اغتشاشات کنترل شده و ما مشکل خاصی در استان نداشته باشیم.

وی افزود: با اقدامات سریع و به موقع تیم‌های انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی و حضور به موقع و هوشمندانه در صحنه و اجرای دستگیری‌های هدفمند با لیدرهای اغتشاشات و حضور خوب در صحنه نیروهای بسیج مشکل خاصی را در این بخش در استان نداشتیم.

دستگیری ۲۳ شعارنویس و انهدام ۴ تیم هدایت اغتشاش در گلستان

لازم به ذکر است، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه گرگان به دلیل وجود امنیت مثال زدنی و شرایط بسیار خوب انتظامی در استان بخصوص در ایام اخیر از عملکرد نیروهای امنیتی و انتظامی برای کنترل بسیار خوب نا آرامی‌ها تقدیر کرد.

گفتنی است، استان گلستان در نا آرامی‌های اخیر کشور کمترین مشکل را داشته و با ورود به موقع نهادهای مرتبط یکی از استان‌های آرام و امن بوده است.
براساس این گزارش، بر اساس اطلاعیه روزهای گذشته سازمان اطلاعات سپاه نینوا گلستان طی ایام اخیر، ۲۳ عنصر شعارنویسی و مخل امنیت در استان با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه نینوا گلستان شناسایی و دستگیر شدند.

همچنین بنا بر خبر منتشر شده در تاریخ ۱۲ مهرماه سال جاری اعضای چهار تیم سازمان یافته شبکه اغتشاشگران در گلستان دستگیر شدند.

براساس این خبر، با اقدام اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه نینوا گلستان، چهار تیم سازمان یافته که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی برای تحریک مردم، اقدام به اغتشاش و اخلال در امنیت استان کرده بودند دستگیر شدند و از آنها مقادیری سلاح سرد در قالب کوکتل مولوتف، چاقو، اسپری دست ساز، تیغه نینجا، پنجه بکس و چوب از آن‌ها کشف و ضبط شد.

پرونده قضایی جبران خسارت به اموال عمومی برای دستگیرشدگان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در جلسه امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان با تاکید بر ضرورت ارتقای امنیت بناها و تاسیسات عمومی و توجه به موضوع خودحفاظتی توسط نهادها و دستگاه‌ها، گفت: مدیران دستگاه‌هایی که دستورالعمل‌های خودحفاظتی را جدی نگیرند و اقدامات لازم را در دستور کار قرار ندهند با عنوان ترک فعل مورد تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

محمود اسپانلو بیان کرد: یکی از رویکردهای قضایی که مورد مطالبه مردمی نیز قرار دارد، جبران خسارت‌های وارده به اموال عمومی توسط اغتشاشگران است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها و کارشناسان مرتبط میزان خسارت‌های وارده را به تفکیک اعلام کنند تا در قالب پرونده قضایی، موضوع در دادگاه افراد دستگیر شده مورد پیگیری قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان نیز ر ادامه این جلسه از تلاش های نیروهای انتظامی و امنیتی قدردانی کرد و گفت: آرامش امروز استان مرهون تلاش‌های شبانه روزی و مجاهدانه نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و بسیج است.