آغاز فعالیت ستاد انتخاباتی رئیسی در گلستان با انتخاب سید علی طاهری بعنوان رئیس ستاد و نمود فعالیت رضایی با هدایت آقای نقوی، تداعی کننده دو قطبی بودن انتخابات ریاست جمهوری در گلستان است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، آغاز رسمی فعالیت ستاد انتخاباتی رئیسی در گلستان با انتخاب سید علی طاهری به عنوان رئیس ستاد استانی از سوی ستاد کشوری و نمود فعالیت ستاد انتخاباتی محسن رضایی با هدایت آقای نقوی، همرزم سال‌های دفاع مقدس در گلستان تداعی کننده دو قطبی بودن انتخابات ریاست جمهوری در گلستان بین این دو نامزد است.

از پنج نامزد دیگر خبری از تبلیغات و تلاش برای جذی رای گلستانی‌ها نیست و تفکر پوششی بودن سعید جلیلی، قاضی زاده هاشمی و زاکانی را برای جناح اصولگرایان تقویت می‌کند.

اما اصلاح طلبان، حزب اعتدال و توسعه و کارگزاران که فقط دو گزینه محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی را پیش رو دارند هنوز تحرک چندانی در گلستان نداشتنه اند و خبری از ستاد و تشکیلات تبلیغاتی آن‌ها نیست.

ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی، اما فعال‌تر از بقیه است و خبر رسیده علم الهدی بردار همسر آقای رئیسی و پسر امام جمعه مشهد از روز‌های گذشته در استان حضور داشته و در حال گفتگو با سران قوم‌های مختلف مانند ترکمن، سیستانی و بلوچ است و تا حدودی توانسته نظر آن‌ها را به سمت آیت الله رئیسی نیز جذب کند.

 

           بیشتر بخوانید

 

سنت شکنی ترکمن‌های گلستان به نفع اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری

ساز ناکوک اتحاد اصولگرایان گلستان

مشخص شدن هیات رئیسه و کمیته‌های جبهه اصلاحات گلستان

 

گفته می‌شود ترکمن‌های گلستان که همیشه داعیه دار مسندنشینی اصلاح طلبان بوده اند اگرچه اصولگرایان هم در بین آن‌ها طرفداران خاص خودشان را دارند، این بار با ابراز ندامت از انتخاب حسن روحانی به سوی گزینه مطرح اصولگرایان متمایل شده اند و قصد دارند حامی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ۲۸ خرداد باشند.

از سیستانی‌ها و بلوچ‌های گلستان که جمعیت زیادی از آن‌ها در گلستان زندگی می‌کنند خبر می‌رسد هفته گذشته با میزبانی امیر منصور خمر (نفر سوم انتخابات مجلس و فرمانده سابق لشکر ۳۰ پیاده گرگان که محبوبیت خاصی در میان سیستانی‌ها دارد) جلسه‌ای برگزار و به علم الهدی قول حمایت از آیت الله رئیسی را داده اند.

گروه‌های و جریان‌های مختلف سیاسی مانند ائتلاف نیرو‌های انقلاب و شورای وحدت، ستاد مردمی صلح و جمعی از فعالین سیاسی، حقوقی و فرهنگی استان هم با ارسال بیانیه‌ای حمایت خود را از کاندیداتوری آیت الله سیدابراهیم رئیسی اعلام کردند و از جوانان، بانوان، دانشگاهیان، فرهنگیان، فعالان حوزه حقوق بشر، بازاریان و قشر‌های مختلف مردم جامعه خواستند برای نجات کشور از بحران اقتصادی فعلی گزینه شایسته‌ای را که دارای عملکرد درخشان مدیریتی است انتخاب کنند.

همچنین سیدعلی طاهری رئیس ستاد استانی این کاندیدای مطرح اصولگرایان با بیان اینکه اگرچه فعالیت ما به شیوه‌های مختلف مانند فعالیت در فضای مجازی در حال انجام است، اما اعلام کرد: ساختمان مرکزی ستاد استانی احتمالا از سه شنبه شب یازدهم خردادماه ۱۴۰۰ در گرگان فعالیت خود را برای منسجم‌تر شدن و با برنامه ریزی بهتر آغاز می‌کند.

اما تا پیش از این که به نظر می‌رسید تنگنای معیشتی و نابسامانی اوضاع بازار مردم را از گشایش اقتصادی ناامید کرده و بر این مبنا برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارند، اما شواهد و گپ و گفت‌های سیاسی خانگی و جریانی، اما نشان می‌دهد حضور آیت الله رئیسی به دلیل عملکرد قابل قبولی که در برخورد با مفاسد در قوه قضائیه داشته موجی از امید را در دل مردم ایجاد کرده و اگر تا پیش از این برخی از مردم حرف از عدم شرکت در انتخابات می‌زدند اکنون متمایل به گزینه حضور و رای به آیت الله رئیسی شده اند.

از محسن رضایی در گلستان بیشتر چهره‌های دانشگاهی و نخبگان حمایت می‌کنند با این تفکر که محسن رضایی در سال‌های گذشته فرصت داشته بر روی برنامه فدرالیسم اقتصادی اش کار کارشناسی کند و می‌تواند اقتصاد کشور را از بحران با برنامه مدون و عملی اقتصادی اش نجات دهد.