ترکمن‌های گلستان که در بیش از ۹۰ درصد انتخابات‌های گذشته گرایش اصلاح طلبی داشتند این بار سنت شکنی کردند و زمزمه‌هایی مبنی بر حمایت قوم ترکمن از حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای مطرح اصولگرایان شنیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، ترکمن‌های گلستان که در بیش از ۹۰ درصد انتخابات‌های گذشته گرایش اصلاح طلبی داشتند این بار سنت شکنی کردند و زمزمه‌هایی مبنی بر حمایت قوم ترکمن از حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای مطرح اصولگرایان شنیده می‌شود.

جمع زیادی از فعالان ترکمن که بیشتر آن‌ها از حامیان حسن روحانی در انتخابات قبلی بودند در نشست هم‌اندیشی درباره چگونگی مواجهه قوم ترکمن‌صحرا با این انتخابات بحث و تبادل نظر کردند.

فعالان اجتماعی و سیاسی معتقدند: در گذشته فعالان و مردم ترکمن صحرا از جریان سیاسی اصلاح طلب حمایت می‌کردند، اما به نظر می‌رسد اکنون با توجه به سرخوردگی و نارضایتی از عملکرد دولت روحانی، در موقعیت کنونی اصولگرایان بهتر می‌توانند به مردم خدمت کنند و آنها مایلند در این انتخابات به اصولگرایان کمک کنند.

فعالان سیاسی ترکمن می گویند: هدف اصلی در پشتیبانی از گروه‌های سیاسی کشوری باید منافع و تامین خواسته‌های مردم منطقه باشد و حمایت بی‌چون و چرا از جریانی خاص نمی‌تواند تأمین‌کننده مصالح مردم ما باشد، بنابراین و با توجه به عملکرد نامناسب دولت روحانی و اصلاح‌طلبان و وضعیت بد معیشتی مردم، باید فارغ از جناح بندی‌های سیاسی از آیت الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای عملگرا و اصلحی که نیرو‌های انقلابی کشور روی آن اجماع دارند حمایت کنیم.

 

            بیشتر بخوانید

 

ساز ناکوک اتحاد اصولگرایان گلستان

مشخص شدن هیات رئیسه و کمیته‌های جبهه اصلاحات گلستان

بهمنی نژاد: بیش از ۷ هزار نیروی مردمی ناظر بر انتخابات در گلستان

 

طبق خبر‌های واصله از منابع موثق و بسیاری از منابع آگاه خبری مستقر در مناطق ترکمن نشین استان گلستان، تاکنون چند گعده و سلسله نشست‌هایی به منظور بحث و بررسی توسط فعالان سیاسی و انتخاباتی ترکمن به منظور رایزنی و ایجاد هماهنگی در رابطه با انتخابات پیش روز در شهر آق قلا برگزار شده است.

گفته شده در این نشست‌ها جمعی از فعالان اصلاح طلب که در انتخابات قبلی در ستاد روحانی حضور داشتند. شرکت کنندگان در این نشست‌ها از عدم تحقق وعده‌های داده شده درخصوص اقوام و اهل سنت انتقاد داشته و حمایت از نامزد انتخاباتی شاخص اصولگرایان در انتخاباتی آتی را ضروری دانستند.

گفتنی است ترکمن‌های گلستان از حامیان مهم روسای جمهور اصلاح طلب مانند حسن روحانی و محمد خاتمی بوده اند و گرچه اصولگرایان هم طرفداران خاص خودشان را نزد این اقوام دارند ، اما در اکثر انتخابات گزینه‌های اصلاح طلب را بر اصولگرا ترجیح می‌دادند.