معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هجمه به دولت مانع تلاش خادمان مردم در قوه مجریه نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به حاشیه‌پردازی تعمدی برخی جریانات سیاسی علیه دولت گفت که این مسایل و هجمه‌ها، مانع تلاش و اهتمام خادمان مردم در قوه مجریه نمی‌شود.

سیدمحمد حسینی ظهر پنج شنبه ۹ دی ماه ۱۴۰۰ در جلسه‌ای با نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس، شهردار و اعضای شورای شهر گرگان و مدیران شهری گرگان گفت: عزم و اراده دولت در خدمت رسانی به مردم استوارتر از آن است که این حواشی و هجمه‌ها بتوانند در آن خللی ایجاد کنند.

وی افزود: در مدت چند ماهه فعالیت دولت سیزدهم بیش از نیمی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با آیت الله رییسی دیدار چهره به چهره داشته و مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند.

حسینی ادامه داد: دولت در نظر دارد برای تسریع در خدمت رسانی و حذف موانع موجود در ساز و کار‌های اداری برخی مسئولیت‌ها را تفویض کند و با گسترش دایره اختیارات وزرا و استانداران به روند توسعه و خدمت رسانی در کشور شتاب ببخشد.

وی گفت: به عنوان مثال در بودجه سال ۱۴۰۱ برخی از اختیارات تفویض شده، اما در کنار این موضوع نظارت‌ها تقویت خواهد شد و مدیران و وزرا باید پاسخگوی وظایف و عملکرد خود باشند.

وی به ضرورت توسعه همه جانبه در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: عزم دولت در خدمت به مردم، متمرکز در پایتخت نیست بلکه دولت در نظر دارد آحاد مردم ساکن در گوشه و کنار کشور از شیعه و سنی، مسلمان و یا اقلیت دینی را از ثمره تلاش خود بهره‌مند کند.

 

حسینی ادامه داد: اساس و بنیاد کشور براساس اعتماد مردم است، اما برخی جریانات و افراد در گذشته تلاش داشتند به صورت تعمدی اعتماد مردم را به نظام و دولتمردان کاهش دهند و برای رسیدن به این هدف، اتخاذ تصمیمات اشتباه و یا تعلل در اجرای مصوبات و قوانین را در پیش گرفته بودند.

وی گفت: خادمان مردم در دولت سیزدهم با نهایت صداقت و روحیه جهادی برای حل مشکلات معیشتی مردم شبانه روز مشغول تلاش و پیگیری امور هستند و انشالله با مدد و توفیقات الهی این مشکلات هم در آینده برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهردار تهران در جلسات هیئت دولت حضور دارد، گفت: شهردار تهران نماینده همه شهرداری‌های کشور است و به حمایت از شهرداری‌ها حضور دارد و اگر وزیر کشور و شهردار تهران حرفی بزنند و هیئت دولت درباره آن تصمیم بگیرد برای همه شهرداری‌ها است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره تفویض برخی اختیارات به شورا‌ها و شهرداری‌ها هم افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ اختیارات وزرا و شورا‌ها افزایش یافته و در مقابل باید پاسخگو هم باشند.

وی یادآور شد: ‏در دولت پنجم که نماینده مردم در مجلس بودم در دیدار با سیدحسن نصرالله، ایشان اشار‌ه‌ای به این مطلب داشت که نیرو‌های حزب الله از حضور در دولت امتناع کردند، ولی در شورای شهر و شهرداریها، چون خدمت به مردم بود شرکت کردیم؛ شما هم ‏قدر جایگاهی که در آن قرار گرفتید را بدانید و به مردم خدمت کنید و در این مسیر کوتاهی نکنید.

حسینی به پروژه تله کابین که اعضای شورای شهر گرگان مطرح کردند هم اشاره کرد و گفت: در جلسه یکشنبه با وزیر راه و شهرسازی این موضوع را مطرح می‌کنم تا سریع‌تر کار‌ها پیش برود و ‏پروژه شهربازی مدرن گرگان هم می‌تواند کار بزرگ و اثرگذاری باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی به خصوصیات وی اشاره کرد و افزود: مردمی بودن، یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی بود که در سیل خوزستان، در زلزله بم، در زلزله کرمانشاه و … به مردم خدمت کرد. هر جا نیاز به خدمت بود سردار سلیمانی حضور داشت و نتیجه آن این است که ‏وقتی کسی خالصانه به مردم خدمت کند، دل‌ها به سمت او می‌رود.