تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری و همچنین شورای شهر و روستا در حالی ساعت ۲۴ بامداد پنج شنبه ۲۶ خردادماه پایان یافت که شهر‌ها و روستا‌های استان گلستان از ۲۰ خردادماه به مدت یک هفته در تلاطم و هیجان و شور و حال ناشی از شارژ روحی دست اندرکاران و فعالان ستاد‌های تبلیغی و انتخاباتی بود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری و همچنین شورای شهر و روستا در حالی ساعت ۲۴ بامداد پنج شنبه ۲۶ خردادماه پایان یافت که شهر‌ها و روستا‌های استان گلستان از ۲۰ خردادماه به مدت یک هفته در تلاطم و هیجان و شور و حال ناشی از شارژ روحی دست اندرکاران و فعالان ستاد‌های تبلیغی و انتخاباتی بود.

فعالیت‌های ستاد‌های تبلیغ نامزد‌های ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا به طرق مختلف با انواع و اقسام شگرد‌های گوناگون ازجمله برگزاری میتینگ و گعده و دورهمی و راه اندازی گپ و گفت در فضای مجازی و همچنین در فضای واقعی با حضور فیزیکی در مکان‌های باز و دربسته و حتی منازل و محیط‌های تفریحی برپا بود.

یکی از موارد تبلیغی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که در این دوره بسیار گسترش یافت راه اندازی کانال‌ها و گروه‌های واتس آپ، تلگرام و توئیتری و همچنین اینستاگرامی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بود که به تولید محتوا برای شناساندن نامزد مورد حمایت خود به دیگران اقدام کرده و با دریافت مطالب حاوی متن، فیلم و عکس از کاندیدا‌های مطلوب و همچنین از طریق کامنت گذاشتن یا ارسال آن به دوستان و آشنایان، عصری جدید به راه افتاد که به واقع می‌توان گفت عمر آن شیوه سنتی حاضر شدن نیرو‌ها در ستاد‌های متمرکز به سر آمده و جای خود را به گوشی‌های هوشمند در دستان هر فرد بعنوان یک ستاد آنلاین سپرد.

این تکنولوژی بسیار پیشرفته، به دلیل اینکه راحت و دقیق مسائل مربوط به نشر مطالب دلخواه ازجمله تصاویر، فیلم‌های تبلیغاتی و برنامه‌ها و اهداف و همه‌ی آنچه که لازمه معرفی یک شخص به عنوان کاندیداست را به سرعت منتشر می‌کرد مورد اقبال عمومی واقع شد.

تاثیر شگرف این گونه‌های جدید تبلیغ در کنار سایر شیوه‌های دیگر همچون مناظره‌های تلویزیونی و سلسله بحث‌ها و گفتگو‌های دو یا چند جانبه چه از طریق تلویزیون دولتی و یا سیمای برخی پایگاه‌های خبری بر مخاطبین، در عرض بسیار کوتاهی با استقبال گسترده مواجه گردید.

یکی دیگر از مواردی که در دوران انتخاباتی ظهورش فایده‌مند بود اتاق گفتگوی صوتی کلاب هاوس است. کلاب هاوس ارتباط شنیداری برای گفتگو‌های چندین نفره است که در آن بحث و جدل‌ها درباره نهانی‌ترین مسائل مختلف مطرح است. حضور مسئولین عالیرتبه در چنین فضایی و مطرح شدن پرسش‌های چالشی و نبود نظارت اجباری و ابراز بیان هرچند صریح از مزایای این نرم افزار است.

 

تصاویری از تبليغات مربوط به کاندیدای انتخاباتی در استان گلستان

 

استقبال پرشور مردم از جشن بزرگ مردمی ائتلاف گرگان قوی در پارک شهر گرگان