معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در لایحه بودجه سال آینده، ۴۸ هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در لایحه بودجه سال آینده، ۴۸ هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری پیش بینی شده است.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه هشتم دی ماه ۱۴۰۰ در شهرستان علی آبادکتول در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم با تصویب و تحقق این اعتبارات بتوانیم خدمات شایسته تری به جامعه ایثارگری کشور ارائه کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه پاداش پایان کار ایثارگران هم مورد توجه است، افزود: همچنین از سایر منابع اعتبارات این بخش‌ها تقویت می شود و از نمایندگان مجلس انتظار داریم تا همت بیشتری داشته باشند تا شرمنده خانواده شهدا و ایثارگران نشویم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در گلزار شهدای الازمن حضور یافت و مزار شهدا را عطرافشانی و گلباران و به مقام والای آن‌ها ادای احترام کرد.
همچنین با حضور وی ۱۴ اصله نهال به یاد سردار شهید سلیمانی و همراهان شهیدش کاشته شد.

خدمت به ایثارگران ذره‌ای از رشادت آنان را جبران نمی‌کند
معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امنیت و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی مرهون خدمات و رشادت‌های ایثارگران و شهدا در جنگ تحمیلی هشت ساله است که ارائه هرنوع خدمت، ذره‌ای از رشادت آنان را جبران نمی‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه در دیدار با چهار ایثارگر و جانباز شهرستان علی‌آباد کتول گفت: جانبازان و ایثارگران جسم و جان خود را برای تامین امنیت کشور به خطر انداختند که درک یک لحظه از شرایط سخت آنان بسیار دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: ایثارگران و جانبازان با رنج و سختی‌های ناشی از ترکش و جراحت‌های سخت کنار آمدند، اما باور تحمل درد و رنج آنان برای ما قابل درک نیست.

معاون رییس جمهور به مسئولیت سنگین خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: اگر در کار خلوص نیت باشد، انسان به اوج و بالا می‌رسد و اگر قصور در کار باشد، به زمین کوبیده خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در این دیدار پس از شنیدن سخنان و مشکلات جانبازان از جمله مشکلات بیمه، واردات خودرو، اشتغال و استخدام فرزندان ایثارگران و مسکن و ویلچر، دستورات رسیدگی لازم را صادر کرد.

قاضی زاده هاشمی با همراهی زنگانه استاندار گلستان با خانواده معزز شهیدان زنگانه و جانبازان سرفراز رهدار، اوخلی، بهلکه، غریب آبادی دیدار و از این اسطوره‌های صبر و پایداری تقدیر کرد.

 

 

کاشت نهال توسط قاضی زاده هاشمی به یاد سردار سلیمانی در گلستان
قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه در بدو ورود به استان گلستان به گلزار شهدای روستای الازمن علی آبادکتول رفت و ضمن احترام به شهدای این روستا به یاد سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی یک نهال درخت غرس کرد.  

در این مراسم، استاندار گلستان، معاون آبخیزداری مراتع و امور بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها و مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان حضور داشتند.

 

 

حاج قاسم ‌و شهدا در تمام زندگی به فکر جهاد و ایثار در راه خدا بودند
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی سردار شهید سلیمانی گفت که حاج قاسم ‌و شهدا در تمام طول زندگی به فکر جهاد و ایثار در راه خدا بودند.

قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در دومین یادواره ۵۰۰ شهید خراسانی مقیم گلستان در مصلی امام رضا (ع) علی آبادکتول گفت: شهادت جایگاه والا و عزتمندی نزد خداوند است که نصیب هر کس نخواهد شد و برگزیدگان خاص امکان از رسیدن به آن برخوردارند.

وی بیان کرد: یکی از لازمه های رسیدن به افتخار شهادت، داشتن زمینه های رفتاری و اخلاقی است که همه شهدای پرافتخار ایران اسلامی از آن بهره مند بودند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بررسی سبک زندگی شهدا نشان می دهد که آنان راه حرکت و جهاد را به درستی انتخاب کردند و سرانجام نیز مزد این مجاهدت ها را از خداوند گرفتند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مسئولان و مدیران باید ببینند نسبت به خانوادههای شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان چه اقداماتی انجام داده اند و بدون شک هر کاری تاکنون کرده اند نمیتواند جبران کننده آن زحمات و ایثارگری ها باشد.

وی گفت: برای ادامه دادن راه شهدا باید در مسیر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم تا جامعه به کمال و آرامش برسد.

دیدار با خانواده یک شهید و ایثارگر در گرگان و دیدار با ایثارگران، نخبگان، فعالان قرآنی، سرآمدان کارآفرینی و ورزشکاران مدال آور برنامه های فردا پنجشنبه سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به گلستان است.

گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت، حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی و نظام کرده که ۵۰۰ شهید خراسانی مقیم گلستان هستند.

شهرستان علی آبادکتول حدود ۴۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در ۳۵ کیلومتری شرق گرگان قرار دارد.