دکتر حنیف غفاری، روزنامه نگار و کارشناس مسائل سیاسی در گرگان گفت: آمریکا و اروپا به دلیل ترس از نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، درصدد توافق سریع با ایران هستند.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان ، یک روزنامه نگار و کارشناس مسائل سیاسی در گرگان گفت: آمریکا و اروپا به دلیل ترس از نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، درصدد توافق سریع با ایران هستند.

دکتر حنیف غفاری در نشست تخصصی بصیرتی نقش نخبگان در تحقق حضور حداکثری در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه گرگان گفت: بر خلاف ادعای دولتمردان ما، مذاکرات وین درباره احیای برجام دارای اختلافات اساسی است.

 

وی افزود: جریان اصلاح طلب و کارگزاران برنامه خودشان را در انتخابات را در وهله نخست براساس تکثر اصولگرایان و در وهله دوم احیای برجام گذاشته بودند.

 

غفاری ادامه داد: دولت روحانی به علت کاهش شدید محبوبیت اجتماعی خود در ماه‌های گذشته در نظر دارد با احیای برجام اعتبار خود را افزایش دهد و در آستانه انتخابات، برای جریان سازی‌های سیاسی، تعمدی در تلاش برای احیای برجام و کاهش قیمت‌هاست.

 

حنیف غفاری افزود: گزینه دولتی‌ها در وهله نخست ائتلاف لاریجانی و ظریف بود، اما جواد ظریف بنا به دلایلی از حضور در انتخابات خودداری کرد.

 

وی با اشاره به رد صلاحیت‌ها گفت: شورای نگهبان نه براساس مصلحت که براساس قوانین و مقررات تائید صلاحیت می‌کند و قرار نیست شورای نگهبان بین کاندیدا‌های تایید شده از نظر سیاسی توازن ایجاد کند.

 

حنیف غفاری افزود: اخبار پشت پرده حکایت از این دارد که برخلاف ادعای اصلاح طلبان جریانات اصلاح طلب در مورد انتخابات در حال فعالیت هستند و بر خلاف ارزیابی‌های خوش بینانه برخی از هواداران جبهه انقلاب ممکن است در روز‌های آینده فضای جامعه به یکباره عوض شود.