چابکسوران،‌ مربیان و مالکان اسب های برتر هفته هفتم کورس پاییزه گنبدکاووس بیش از ۵۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، روز دوم هفته هفتم کورس پاییزه گنبدکاووس با رقابت ۶۵ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در دو دور هزار متری، سه دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری به پایان رسید.

 

پهباد، بتاش، پائولتا، مردان فوکوس نورا و هواسو بندر اسب‌های برتر دورهای ششگانه روز دوم هفته هفتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس بودند.

 

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته هفتم این مسابقات در پایان ۵۲۱ میلیون تومان جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

 

روز نخست هفته هفتم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس هم با رقابت ۵۴ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در چهار دور هزار متری و ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری عصر روز پنجشنبه با حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد. در دور نخست هفته هفتم این مسابقات، ۱۱ راس اسب ۲ ساله نژاد ترکمن مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب جان جان صوفیان زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های بهار گزل‌گز و آل‌تای محسن به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

 

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در دو شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.