مدیر کل پیگیری مبارزه با مواد مخدر دادستانی کل کشور از تغییر قانون در راستای هدف گرفتن بنیان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، نادعلی اُمّی در جلسه کمیته شناسایی اموال شورای هماهنگی مبازره با موادمخدر گلستان گفت: این قانون برای قاضی پرونده امکان ضبط راحت‌تر اموال قاچاقچیان موادمخدر را فراهم می‌کند.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه گفت: همه خودرو‌های توقیفی قاچاقچیان مواد مخدر در پارکینگ‌های استان، تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود.

حیدر آسیابی افزود: با مشارکت دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی استان در پرونده‌های مربوط به موادمخدر، تمرکز بر شناسایی اموال قاچاقچیان بیشتر می‌شود.

آسیابی با تاکید بر تنگ‌تر کردن عرصه بر سوداگران مرگ افزود: اولویت ما در پرونده‌های موادمخدر، ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان از طریق شناسایی اموال آنان است.

این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان خطاب به قضات رسیدگی کننده به پرونده‌ای قاچاق موادمخدر گفت: در این پرونده‌ها شناسایی قاچاقچیان یقه سفید که عوامل اصلی قاچاق هستند و شناسایی اموال آنان باید در اولویت قرار گیرد و به بهانه طولانی شدن زمان رسیدگی از این امر مهم غفلت نکنند.

آسیابی با اشاره به این که بسیاری از پرونده‌های طلاق و سرقت‌های خرد و آسیب‌های اجتماعی ما ناشی از موادمخدر است، گفت: مبارزه با موادمخدر زمانی موفق و اثرگذار خواهد بود که به منافع مالی ناشی از قاچاق مواد افیونی ضربه وارد شود.