تحقق مشارکت حداکثری همزمان با پر شور شدن رقابت های انتخاباتی در کشورمان؛ شمار افرادی که در مهلت پنج روزه به وزارت کشور مراجعه کردند ۵۹۲ نفر بودند که چندی از این نام‌ها بسیار شناخته شده هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، شمار افرادی که در مهلت پنج روزه به وزارت کشور مراجعه کردند ۵۹۲ نفر بودند که چندی از این نام‌ها بسیار شناخته شده هستند. لازمه مشارکت حداکثری، حضور کاندیدا‌هایی با توانایی بالا و داشتن برنامه مدون و دقیق است البته از لحاظ شخصیت مدیریتی هم باید مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند. دارای روحیاتی باشند که در مواجهه با امور مربوط به مشکلات مردم مسائل را وارونه جلوه ندهند. حداقل درخصوص تصمیمات اتخاذی و اقداماتی که انجام می‌دهند و چنانچه نتایج دلخواه حاصل نشد دنبال مقصر نباشد و تقصیر را به عهده دیگری نیندازند و جسارت داشته باشند و مسئولیت آنرا بپذیرند.

از دیگر ویژگی‌های یک کاندیدای مطلوب که باعث مي شود مشارکت پرشور باشد؛ اعلام دقیق اموری که در گذشته به آن اشتغال داشته و اعلام اینکه آیا موفق بوده یا خیر. چه کار‌های تحولی در آن مجموعه‌ای که حضور داشته انجام داده است. این مورد به مردم کمک بسزایی می‌کند تا در انتخاب رئیس جمهور دچار اشتباه نشوند. مردم با شنیدن برنامه‌ها و سخنان بیان شده در مورد طرح‌های کاندید‌های مورد نظر و مقایسه آن با عملکرد‌ها، می‌توانند انتخابی اصلح‌تر داشته باشند.

کاندیدا به عنوان رئیس جمهور بعدی باید به دنبال یک شیوه مناسب مدیریتی برای دولت باشد تا وضع معيشت مردم را تغییر دهند و يا امیدواری ایجاد نماید بدنبال ايدال ها براي مردم است. شیوه زندگی مردم را اصلاح نماید. به گونه‌ای نباشد که مردم برای دستیابی به مایحتاج روزمره و اولیه خود مدت‌ها در انتظار گشایش باشند و ایستادن در صف‌ها را تحمل کنند. باید یک تحول ساختاری در شیوه مدیریت دولت قبل از خود بوجود آورد.

 

            بیشتر بخوانید

ساز ناکوک اتحاد اصولگرایان گلستان

مشخص شدن هیات رئیسه و کمیته‌های جبهه اصلاحات گلستان

بهمنی نژاد: بیش از ۷ هزار نیروی مردمی ناظر بر انتخابات در گلستان

 

از خصوصیات رئیس جمهور اینکه باید فردی باشد که ثابت نماید به قانون اساسی تمکین می‌کند و به قانون متعهد است. رئیس جمهور مي بایست به عنوان مجری قانون عمل کرده و برای صیانت از قانون گام بردارد. درصورت ضرورت اصلاح ساختاری همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند، انقلاب اسلامی برای تصحیح خطا‌ها انعطاف دارد، رئیس جمهور هم به تاسی از آن برای تصحیح گام بردارد، نادیده گرفتن قانون اساسی با توسل به هر شیوه ناپسندی پذيرفتني نيست..

رئیس جمهور باید کلان نگر باشد و با دید کلان به مسائل کشور نگاه کند و به موضوعات مهم و اساسی کشور اشراف و آگاهی داشته باشد. با توجه به شرایط کشور و برنامه‌هایی که در عرصه حاکمیتی در سطح کلان تدارک دیده شده است بررسی کند آیا می‌تواند قدم‌های رو به جلو و مثبتی بردارد، در آن صورت برای حضور در صحنه اقدام کند. از آنجا که ساختاری و به معنای واقعی کلمه، حزبی در کشور وجود ندارد، نمی‌توان تشکیلاتی را یافت افراد در آن برای انتخابات ریاست جمهوری تربیت و آماده شوند. اینکه فردی بخواهد صرفا به عقیده خود، با این تصور که شخص توانمندی است و گمان می‌کند می‌تواند در انتخابات شرکت کند و رئیس جمهور شود، مبنای درستی نیست. این سیستم در سال‌های گذشته هم جریان داشت و افرادی آمدند و رفتند، اما تغییرات خاصی که به نفع مردم باشد انجام نشد.

هرچه به ایام انتخابات و روز‌های منتهی به انتخابات نزدیک می‌شویم تشکل‌های یک بار مصرف شب انتخاباتی با حمایت یکسری اشخاص با هدف کسب اسم و رسمی برای خود بروز و ظهور پیدا می‌کنند. اینگونه فعالیت‌ها که بسیار مضر هم هستند با یکسری رفتار‌های رسانه‌ای و ایجاد جو روانی به سود خود و ضرر رقیب جریان سازی می‌کنند و افکار عمومی و ذهن‌ها را از آن هدف والا و خواسته اصلی مردم منحرف می‌سازند و سطح درخواست هاي مردم را به مسائل پیش پا افتاده و ضعیف تنزل می‌دهند. آگاهی و هوشیاری هرچه بیشتر مردم در مقابله با این پدیده های زیانبار از پیش نیازهای حضور فایده بخش در انتخابات است.

به امید تحقق مشارکت حداکثری همزمان با پر شور شدن رقابت‌های انتخاباتی در کشورمان؛

  • نویسنده : حسين روحاني فرد