دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قطعی‌های مکرر و مستمر برق و آب در استان گفت: کاسه صبر مردم لبریز شده و مسئولان نباید با این قطعی‌ها، مشکلات مردم را مضاعف کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قطعی‌های مکرر و مستمر برق و آب در استان گفت: کاسه صبر مردم لبریز شده و مسئولان نباید با این قطعی‌ها، مشکلات مردم را مضاعف کنند.

غلامرضا منتظری عصر امروز پنج شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰ در جلسه اضطراری با موضوع تأمین آب شرب شهر‌های استان اظهار داشت: کمبود آب آسایش و آرامش مردم را به هم ریخته و این مسئله به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

وی گفت: کاسه صبر مردم از قطعی‌های برق و آب لبریز شده و مسئولان نباید کاری کنند در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی، بیکاری، مسکن و … مواجه هستند، مشکلاتشان در اثر بی آبی و بی برقی مضاعف شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه برخی دستگاه‌ها گزارش اقدامات و فعالیت‌های خود را برای کم شدن مشکلات مردم میدهند، خوب است، اما حل مشکلات مردم مانند قطعی آب و برق با کار معمولی رفع نمیشود بلکه نیازمند اقدامی جهادی است.

وی گفت: انتقال آب از جنوب کشور تا فلات مرکزی انجام شده، اما ما در حاشیه دریای خزر واقع شدهایم و بهرهبرداری از این ظرفیت برای شیرین سازی و تأمین آب شرب انجام نمی‌دهیم.

منتظری خاطرنشان کرد: طرح جامع آب استان باید در اختیار نمایندگان قرار بگیرد تا براساس آن از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متولی مطالبه گری داشته باشیم.

وی درباره عدم تأمین حقابه استان از سد ” گله ورد” در استان مازندران گفت: باید پیگیری جدی از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شود و مجمع نمایندگان هم پیگیر تخصیص حقابه استان از این سد خواهد بود.

دبیر مجمع نمایندگان استان از قطعی آب بیمارستان‌ها و شهرک‌های صنعتی انتقاد کرد و افزود: مرکز درمانی حساسیت زیادی دارند و نباید آب آن‌ها قطع شود، ضمن اینکه هم بیمارستان‌ها و هم شهرک‌های صنعتی خواستار صدور مجوز حفر چاه برای مصارف خود بودند که دستگاه متولی باید در این زمینه به آن‌ها کمک کنند.

وی درباره قطعی برق و کلافگی مردم هم گفت: در تولید با مشکل مدیریتی مواجه هستیم ضمن اینکه باید سهمیه برقی که برای استان در نظر گرفته شده مورد تجدید نظر قرار بگیرد و افزایش پیدا کند.