والدین تعدادی از دانش آموزانی که در دوره‌های پژوهش سرای دخترانه گرگان شرکت می‌کنند، از مناسب نبودن کمبود امکانات تجهیزات این مرکز خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، پژوهش سرا‌های دانش آموزی، مراکزی علمی پژوهشی هستند که زیر نظر آموزش و پرورش و به منظور شناسایی و فراهم کردن زمینه رشد و هدایت استعداد‌ها و پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی دانش آموزان و همچنین گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان، تاسیس و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند.

یکی از والدین دانش آموزان این مرکز به خبرنگار ما گفت: مکان این پژوهش سرا در دانشگاه چمران و نزدیکی کانون طه قرار دارد و فاقد سیستم گرمایشی مناسب است، از طرفی تجهیزات این پژوهش سرا بسیار قدیمی است و مناسب شرایط امروز و تکنولوژی نیست.

او افزود: برخی از دانش آموزانی که به این پژوهش سرا رفت و آمد می‌کنند دارنده رتبه‌های کشوری و جهانی در بخش روباتیک هستند و قرار است آینده سازان کشور باشند، اما این امکانات جوابگوی آن‌ها نیست.

یکی دیگر از والدین این دانش آموزان گفت: سال‌ها قبل مکان این پژوهش سرا در خیابان شهدا قرار داشت و امکان دسترسی برای تمام دانش آموزان فراهم بود، اما با انتقال به این مکان و سخت بودن دسترسی بسیاری از دانش‌آموزان نمی‌توانند از این فضا بهره ببرند.

به سراغ مدیرپژوهش سرای دانش آموزی دخترانه گرگان رفتیم و درباره این موضوع پرس و جو کردیم.

رضایی نیا در این باره گفت: به پژوهش سرای دانش آموزی بودجه سالانه‌ای تعلق نمی‌گیرد و این مکان به صورت هیئت امنایی که فرمانداری، شهرداری و فعالان سیاسی و اجتماعی گرگان اعضای آن را تشکیل می‌دهند، اداره می‌شود.

او افزود: مدتی قبل اعضای شورای شهر از این مکان بازدیدی داشتند و قول پیگیری مشکلات را دادند.