معاون پارلمانی رئیس جمهور: هر چند در کشور مشکلات و گلایه‌های وجود دارد، اما همه مسئولان در قوای سه گانه به صورت مستمر مشغول پیگیری این مباحث هستند و تلاش دارند تا این دغدغه‌ها برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت برای زدودن غبار محرومیت از چهره استان‌های محروم کشور عزم راسخ دارد.

 

 

سید محمد حسینی عصر پنج شنبه ۹ دی ۱۴۰۰ در دیدار با علما و روحانیون اهل سنت گلستان در گرگان گفت: راهبرد رئیس جمهور در مدیریت کشور نگاهی تقریبی و جامع بوده و در توزیع امکانات و خدمات نگاهی فراگیر دارد.

وی افزود: انتخاب استان سیستان و بلوچیستان به عنوان اولین سفر استانی آیت الله رئیسی بیانگر توجه ویژه ایشان به دغدغه‌ها و مشکلات مناطق سنی نشین کشور دارند و با حضور در دور افتاده‌ترین مناطق به صورت چهره به چهره با آحاد مردم سنی منطقه دیدار و پای درد و دل‌های آن‌ها نشست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران یک امر راهبردی و محوری بوده و همه مسئولان به آن اعتقاد راسخ دارند و عزت و شوکت جامعه اسلامی در سطح بین الملل در همدلی شیعه و سنی قرار دارد.

حسینی گفت: ایجاد شکاف و دامن زدن به تفرقه و اختلاف در بین امت اسلام ازجمله راهبرد‌های دیرین استکبار اسلام است که از بدو اسلام تاکنون در اشکال مختلفی ادامه دارد و امت اسلام باید در برابر این توطئه هوشیار باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این که دشمنان اسلام از شکل گیری تمدن اسلامی واحد واهمه دارند، اضافه کرد: اگر دغدغه‌ای بین برادران شیعه و سنی وجود دارد موضوع داخلی و خانوادگی محسوب می‌شود لذا باید مراقب دسیسه و توطئه دشمنان دروغ پراکن باشیم.

وی با اذعان بر عزم راسخ دولتمردان برای زدودن غبار محرومیت از چهره استان‌های محروم کشور، تصریح کرد: خدمت به مردم نعمتی است برای مسئولانی که همواره دغدغه پیگیری مسائل و مشکلات مردم را دارند.

حسینی افزود: متاسفانه نبود مدیریت جهادی، بسیاری از مناطق کشور را با عدم توسعه و آبادانی مواجه ساخته و لازم است که مدیران جهادگونه در رفع محرومیت‌ها تلاش کنند.

 

 

به گفته وی، کشور امروز در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله بحث نانو، پهپاد، رادار و موشک به توانمندی بالایی رسیده است و از این لحاظ می‌توانیم الگویی برای سایر کشور‌های اسلامی باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بحث وحدت و همدلی گلستان در سطح کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: استان گلستان از این حیث در سطح کشور نمونه بوده و الگویی برای سایر مناطق کشور است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به تلاش دولت در آبادانی و خدمت‌رسانی به مناطق مختلف اعم از شیعه یا سنی نشین کشور گفت راهبرد رییس جمهور در مدیریت کشور نگاهی تقریبی به همه مذاهب کشور است.

وی تاکید کرد که عزت و شوکت جامعه اسلامی در سطح بین الملل در همدلی شیعه و سنی قرار دارد، یعنی هرچه اتحاد ما بیشتر باشد اقتدار و عزت جامعه اسلامی بیشتر است.
حسینی گفت شکاف افروزی و دامن زدن به تفرقه و اختلاف در امت اسلام از جمله راهبرد‌های دیرین استکبار و دشمنان اسلام است که از بدو اسلام تاکنون در اشکال مختلفی ادامه داشته است.

حسینی بیان کرد: اتفاقات سال‌های اخیر در سوریه عراق و دیگر ممالک اسلامی نشان داد که دسیسه دشمن در فتنه اندوزی و نفاق بین ملت‌های اسلامی همچنان ادامه دارد و امت اسلام باید در در برابر این توطئه هوشیار باشند.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: دشمنان اسلام از شکل گیری و تمدن جامعه اسلامی واحد واهمه دارند و آن را خطری بزرگ برای ادامه استعمارگری خود تلقی می‌کنند.

وی به تلاش دشمن در ایجاد تفرقه در جمهوری اسلامی اشاره و اضافه کرد: وقتی معاندان نتوانستند در جنگ به تقابل کشور بروند به انشقاق بین مذاهب در کشور روی آوردند

معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار داشت: یکی از دلایلی که دشمنان در پی ضربه زدن به جامعه اسلامی در ایران هستند مقوله توانمندی و صلابت جمهوری اسلامی ایران است دشمنان تلاش دارند تا مردم و مسوولان را از مسائل اصلی دور کنند و با پررنگ کردن حواشی موجب اتلاف سرمایه‌های انسانی و مالی کشور شوند.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: نیرو‌های متدین و مومن نباید سرگرم این حواشی و هجمه‌ها شوند عد‌های به عمد در تلاشند تا به این حواشی دامن بزنند.

حسینی ادامه داد: در نظام اسلامی مدیر باید تمام وقت در خدمت مردم باشد و از پیگیری منافع شخصی پرهیز کند موضوعی که متاسفانه در دولت قبل شاهد آن بودیم.

وی خاطرنشان کرد: هر چند در کشور مشکلات و گلایه‌های وجود دارد، اما همه مسوولان در قوای سه گانه به صورت مستمر مشغول پیگیری این مباحث هستند و تلاش دارند تا این دغدغه‌ها برطرف شود.

در پایان این مراسم تعدادی از روحانیون و ریش سفیدان اهل سنت ترکمن بر ضرورت وحدت و اتحاد بیشتر در استان گلستان تاکید کردند.