مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از مهار کامل آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، عبدالرحیم لطفی گفت: آتشی که از ساعت ۱۱ روز پنج شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ در جنگل‌های گالیکش در محدوده روستای گوگل بزرگ و ترجنلی اتفاق افتاده بود، با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی، مردمی و بسیج بامداد روز جمعه ساعت سه و نیم مهار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: از ظهر روز پنج شنبه سی و یکم تیرماه ۱۴۰۰ بر اثر سهل انگاری، حریق ناشی از آتش زدن کاه و کلش زمین کشاورزی به عرصه‌های جنگلی در محدوده روستای گوگل بزرگ و ترجنلی شهرستان گالیکش سرایت کرد.


لطفی بیان کرد: برای مهار حریق ۱۱ گروه امدادی به همراه نیرو‌های مردمی به محل اعزام شدند و بامداد امروز یکم مردادماه حریق مهار شد.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: یک فروند بالگرد اطفای حریق نیز به منطقه اعزام شد و طی این مدت ۱۱ سورتی پرواز انجام داد.


لطفی گفت: نیرو‌های منابع طبیعی به همراه بالگرد نیز در منطقه مستقر بوده اقدام به لکه گیری نهایی کردند.


وی بیان کرد: در این حریق حدود ۱۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی شامل علفزارها، بوته‌ها و درختان پهن برگ دچار خسارت شدند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به اینکه در عملیات اطفای حریق ۷ نفر مصدوم شدند، گفت: ۶ نفر بر اثر ریزش سنگ و سقوط از صخره مصدوم و به صورت سرپایی مداوا شدند. همچنین یک نفر نیز به علت استنشاق دود مصدوم و راهی بیمارستان شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از نیرو‌های منابع طبیعی با توجه به صخر‌ه ای بودن برخی نقاط محل آتش سوزی در حین انجام عملیات اطفای حریق دچار سانحه شدند که ۶ نفر از آنان با جراحت کمتر مانند بریدگی دست و پا، کوفتگی و آسیب دیدگی کتف به بیمارستان کلاله منتقل شدند که بعد از سه ساعت مداوا و بستری، ترخیص شدند. یک نفر دیگر از نیرو‌های منابع طبیعی که به دلیل استنشاق دود دچار مشکل تنفسی شده بود با تشخیص پزشک تا بهبودی کامل در بیمارستان بستری خواهد بود.