معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با توجه به بارش باران و برف در برخی از محور‌ها، مسافران برای سفر بین استانی تجهیزات همراه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، بیگی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از بامداد امروز شاهد بارش باران در اکثر محور‌های مواصلاتی استان بودیم و در ارتفاعات درازنو و شاهکوه بارش خفیف برف گزارش شده است.

او افزود: در خوش ییلاق و قلعه قافه مینودشت بارش شدید باران هم موجب بالا آمدن گل و لای به سطح جاده شده بود که با کمک عوامل راهداری پاکسازی این مسیر‌ها انجام شد.

بیگی ادامه داد: امکان بارش برف و باران سنگین در محور‌های کوهستانی استان‌های همسایه وجود دارد و افرادی که قصد تردد بین استانی دارند حتما تجهیزات زمستانه از جمله زنجیرچرخ برای احتیاط همراه خود داشته باشند.

او افزود: رعایت فاصله طولی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه از بروز حوادث در هنگام بارندگی و لغزندگی جاده‌ها می‌کاهد.

طرح راهداری زمستانه از ۱۵ آبان در ۳ هزار ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان آغاز شده است.

این طرح در ۵۱ گردنه برفگیر استان بطول ۸۱۷ کیلومتر در حال انجام است.

۳۷۰ راهدار در ۲۶ گروه و گشت راهداری به همراه ۲۲۱ دستگاه خودروی سبک، سنگین و نیمه سنگین در طرح راهداری زمستانه حضور دارند.

طول راه‌های استحفاظی گلستان ۵۲۵۰ کیلومتر است که از این مقدار ۳۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۱ کیلومتر اصلی، ۲۵۴ کیلومتر فرعی و بقیه روستایی است.