گرگیج در سخنانی در جمع هواداران خود بدون اشاره به شهادت ماموران امنیتی بدست آشوب طلبان در اغتشاشات اخیر، صدور احکام محاربه و افساد فی الارض علیه برهم زنندگان نظم و امنیت در جامعه را زیرسئوال برد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، مولوی محمد حسین گرگیج امام جمعه عزل شده اهل سنت آزادشهر در شرق استان گلستان روز جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ در سخنانی در جمع هواداران خود که با شعار‌هایی ضد حاکمیت، وی را همراهی می کردند، بدون اشاره به شهادت ماموران امنیتی و نیرو‌های داوطلب بسیجی به دست آشوب طلبان در اغتشاشات اخیر در برخی مناطق کشورمان، صدور احکام محاربه و افساد فی الارض علیه برهم زنندگان نظم و امنیت در جامعه را زیرسئوال برده و به چالش کشید و مدعی شد: با صدور این احکام مخالف است که برخلاف نص اسلام و فقه هم هست.

 

 

 

 

گرگیج به زعم خود با آنچه که از آن کشتار مخالفان یاد کرد، چشم بسته و بی توجه و حتی بدون اشاره‌ای هرچند کوتاه به شهادت نیرو‌های امنیتی که برای دفاع از امنیت مردم و نوامیس آنها، جان خود را به دست همین اغتشاشگرانی از داده اند که گرگیج آن‌ها را مخالف حکومت می نامد، و در نهایت ادعا کرد: حاکمان نمی‌توانند مخالفان را با حکم محاربه اعدام کنند.

 

امام جمعه عزل شده اهل سنت آزادشهر بدون ذکر نام مرحوم مهسا امینی که براثر بیماری در مرکز آموزشی پلیس امنیت تهران جان باخت، از او به عنوان نماد ملی یاد کرد و بی اطلاع از دلایل بازداشت ماموستایان در کردستان آزادی وی را خواستار شد.

 

گرگیج در حالی مدعی فشار امنیتی بر علمای اهل سنت شد که این سخن خود را بدون هیچ سند و مدرکی بیان کرد و این درحالی است که بسیاری از علمای اهل سنت در جای جای کشورمان در آرامش و امنیت کامل روزگار می گذرانند.

 

امام جمعه عزل شده اهل سنت آزادشهر برای سخنرانی در محل مورد نظر با مشایعت جمعی از هوادارانش با سردادن شعارهایی وارد شد. گفته شده که این جمع محدود خواستار بازگردانده شدن گرگیج به امام جماعت اهل سنت آزادشهر شده اند و در همین رابطه چند نفر از شرکت کنندگان در این مراسم پلاکاردهایی با همین مظمون در دست داشتند.

 

 

 

 

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در گذشته نیز پس از یک سخنرانی درباره خلفای اهل سنت، در حکمی توسط آیت الله نورمفیدی نماینده حضرت امام رحمت الله علیه در استان گلستان از امامت جمعه آزاد شهر عزل شد. (بیشتر بدانید