کاشانی نژاد با بیان اینکه همه چیز برای برگزاری کنکور سراسری در گلستان آماده است، گفت: ۳۱ هزار و ۵۱۱ داوطلب در استان در دومین کنکور کرونایی رقابت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، مهدی کاشانی نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گلستان ما اظهار کرد: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر، صبح چهارشنبه ۹ تیرماه، گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۱۱ تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیربرگزار خواهد شد.

وی افزود: در استان گلستان تعداد ۳۱ هزار و۵۱۱ داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام نموده اند که از این تعداد ۱۸ هزار و۹۷۸ داوطلب زن (۶۰ درصد) و ۱۲هزار و۵۳۳ داوطلب مرد (۴۰ درصد) هستند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان گلستان ادامه داد: در مجموع نسبت به سال گذشته ۷۰۸ نفر کاهش داوطلب در استان داشته ایم.

کاشانی نژاد بیان کرد: تعداد داوطلبان استان به تفکیک گروه‌های آزمایشی شامل هزار و۷۰۸ داوطلب گروه ریاضی، ۱۳ هزار و۷۶ داوطلب گروه تجربی، ۱۰هزار و ۵۹۶داوطلب گروه انسانی، ۳هزار و۹۳۴ داوطلب گروه زبان و ۲هزار و۱۹۷ داوطلب گروه هنر است.

وی اضافه کرد: در شهر گرگان تعداد ۸ هزار و۷۹۰ داوطلب شامل ۵ هزار و۶۳۱ داوطلب زن و ۳هزار و۱۵۹ داوطلب مرد در گروه‌های آزمایشی مختلف شرکت کردند که بیشترین داوطلب شرکت کننده در گروه آزمایشی تجربی و کمترین داوطلب در گروه آزمایشی هنر هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون در گرگان و سطح استان افزایش قابل توجهی داشته است تا دغدغه‌ای برای داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها وجود نداشته باشد.

کاشانی نژاد درخصوص کارت‌های شرکت در آزمون داوطلبان و پرینت و دریافت آن گفت: کارت‌های شرکت در آزمون کلیه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از رو۶ تیر تا امروز سه شنبه ۸ تیر برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل دسترس است.

وی ادامه داد: کلیه متقاضیان شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه کرده و کارت خود را دریافت کنند و داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود اقدام کنند.

وی گفت: داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

کاشانی نژاد یادآورشد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

وی تاکید کرد: باجه رفع نقص نیز از امروز پاسخگویی را به داوطلبانی که نیاز به کمک داشتند آغاز کرده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در خاتمه تاکید کرد: داوطلبان از آوردن هرگونه وسایل اضافی مانند کیف، تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند، ماشین حساب و … در محل آزمون خودداری کنند و در ساعت مقرر در محل آزمون حضور یابند.