مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آمادگی نیروهای راهداری استان برای انجام عملیات راهداری برای برف امشب و شرایط ناپایدار جوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، عادل مصدقی در دومین جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت:طبق الگو‌های دمایی و بارشی رسیده از مراکز معتبر هواشناسی کشور، شرایط برای بارش برف طی امشب ۱۰ آذر تا صبح فردا در مناطق جنوبی استان  دور از انتظار نخواهد بود.

عادل مصدقی  از روسای ۱۱ شهرستان تابعه و معاونت و عوامل ستادی راهداری خواست:  تا ۲۰ آذر  که زمان شروع رسمی راهداری زمستانی در کشور است، روزانه مسائل مالی و فنی ماشین آلات راهداری را، بررسی تا فعالیت‌های راهداری بدون دغدغه انجام شود.

به گفته وی، برای عملکرد موثر و با بهره وری بالا در برابر سامانه‌های بارشی که به یکباره وارد استان می‌شوند، حضور و استقرار گروه ها و گشت‌های راهداری ضرورتش بیشتر از مواقع عادی جوی است.

مصدقی، همچنین به استفاده از ظرفیت دهیاری ها، بخشداری ها، فرمانداران و پیمانکاران در این مواقع تاکید کرد.

او توصیه کرد:رانندگان برای امشب تا صبح فردا برای گذر از جاده‌های کوهستانی زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

او همچنین گفت: هم استانی‌ها و کاربران جاده‌ای گلستان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان در طول شبانه روز می‌توانند با مرکز مدیریت راه‌های اداره کل با شماره ۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.

طول راه‌های گلستان بالغ بر ۵۲۵۰ کیلومتر است که حدود ۱۷۰۰ کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی است و طرح راهداری زمستانی در ۳۶۰۰ کیلومتر از آن‌ها درحال اجراست.