هادی هاشمیان گفت: فروردین و اردیبهشت امسال، میزان جرایم کیفری در گلستان چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، رئیس کل دادگستری گلستان: گفت: فروردین و اردیبهشت امسال، میزان جرایم کیفری در گلستان چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

هادی هاشمیان ظهر روز چهارشنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم استان اظهارکرد: در دو ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ چهار درصد از جرائمی که بیشترین تکرار را در استان داشتند، کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: بر این اساس کلاهبرداری با ۲۵ درصد، تهدید با ۱۵ درصد و ضرب و جرح عمدی با ۱۱ درصد بیشترین کاهش در این مدت را داشتند.

هاشمیان ادامه داد: در کنار کاهش جرایم، دعاوی حقوقی در این مدت ۴۴ درصد بیشتر شد که نشان می‌دهد مردم مطالبات خود را به جای درگیری و نزاع، از مسیر‌های قانونی دنبال می‌کنند.
رئیس کل دادگستری گلستان همچنین با اشاره به تبرکشی‌های هفته‌های اخیر در استان، گفت: در جریان این درگیری ها، در حق مردم و استان گلستان جفا شد و گردشگری استان هم آسیب دید.

وی از هم استانی‌ها خواست در انتشار مطالب در فضای مجازی بیشتر دقت کنند و اگر مطالبی به کشف و افشای جرم کمک می‌کند آن را به دادگاه یا پلیس ارائه کنند.

 

پایش هفتگی اراذل از سوی پلیس گلستان
حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی امروز چهارشنبه ۲۶ خردادماه در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان این خبر را اعلام کرد و گفت: به منظور شناسایی و برخورد سریع با اراذلواوباش از پارسال کار تشکیل بانک اطلاعاتی این افراد در دادسرای مرکز استان آغاز و تاکنون ۱۸۰ نفر شناسایی و پرونده برای آنان تشکیل شده است.

وی افزود: تعدادی از پرونده‌های تشکیل شده رسیدگی و کیفرخواست صادرشده و مابقی هم در حال طی روند قانونی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان ادامه داد: این افراد از سوی پلیس و دستگاه قضایی رصد میشوند و موظفاند هفتگی، بهصورت حضوری در کلانتری محل حاضر شوند.

سیدحسینی بیان کرد: مشخصات مجرمان تحت تعقیب و کسانی که قرار تعلیق برای آنان صادرشده است نیز در سامانه ثبت و مشخصات آن‌ها در دسترس دادگستری‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

وی از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم خشن در دادسرای مرکز استان هم خبرداد و گفت: این شعبه در کنار یک تیم ویژه از نیرو‌های زبده پلیس، شناسایی، دستگیری و روند رسیدگی به جرائم خشن استان را دنبال می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، سیدحسینی شناسایی و دستگیری مجرمان تبر به دست اخیر استان را هم حاصل تلاش شبانهروزی این تیم قضایی و انتظامی عنوان کرد و گفت: همه مجرمان چند پرونده خبرساز هفته‌های اخیر دستگیر شدهاند و تا زمان تکمیل رسیدگی پرونده در زندان هستند.