قاضی زاده هاشمی گفت: منابع مالی بنیاد شهید بسیار اندک است و نمایندگان باید لایحه بودجه بخش این بخش را ترمیم کنند و اعتبار فعلی فقط جوابگوی ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز سازمان است. ۳۳ هزار فرزند شهدا و جانباز بالای ۷۰ درصد بیکار هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: منابع مالی این بنیاد بسیار اندک است و نمایندگان باید لایحه بودجه بخش این بخش را ترمیم کنند و اعتبار فعلی فقط جوابگوی ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز سازمان است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی صبح روز پنج شنبه ۹ دی ۱۴۰۰ در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سالن اجتماعات استانداری گلستان گفت: تاکنون ۲۷۲ هزار نفر در سامانه کاریابی بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت نام کرده اند که ۳۳ هزار نفر آن‌ها فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

وی تکریم ایثارگران و شهدا را یکی از وظایف اجتماعی دانست و افزود: تکریم ایثارگران یک کار ترویجی است که تمام احاد جامعه باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید برای جامعه الگوسازی شوند و این کار یک وظیفه ملی و عمومی است.

 

 

وی از تغییر کاربری گلزار‌های شهدا از یک مکان مذهبی به محیطی فرهنگی، اجتماعی و مذهبی خبر داد و گفت: گلزارای شهدا باید به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: تمامی دستگاه‌های ذیربط باید دست به دست هم داده و گلزار‌های شهدا را به یک محیطی جهت تجمع فرهنگی تبدیل کنند تا جوانان ما یک پاتوق معنوی و فرهنگی درخور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم قانون تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر را با جدیت دنبال کنند و به دنبال راهکار‌های اجرایی آن باشند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم زمینه ساخت یک فیلم سینمایی در هر استان با محور یکی از چهره‌های ایثار و شهادت آن استان را آغاز کرده و در این مسیر تمام دستگاه‌های فرهنگی باید همراهی لازم را داشته باشند.

وی به برنامه‌های مرتبط با اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: در حوزه کارآفرینی و اشتغال با محوریت صندوق کارآفرینی به جای توزیع وام باید شغل ایجاد میکنیم تا خود ایثارگران بتوانند از مزایای آن استفاده کند.

وی همچنین به تفاهم ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در گرگان و بندرترکمن اشاره کرد و گفت که در این راستا لازم است که زمین مورد نیاز اجرای این طرح از سوی مسئولین استان برای ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر در نظر گرفته شود.