وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان گفت: به دنبال اجرای عدالت فرهنگی در تمام نقاط کشور هستیم. همزمان با این اختتامیه نشان «لطفی» در حوزه فرهنگ و موسیقی ثبت شد.

 

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان ، محمدمهدی اسماعیلی امروز پنج شنبه ۲۶ آبان در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی گفت: به دنبال اجرای عدالت فرهنگی در تمام نقاط کشور هستیم چراکه در تمام نقاط کشور در شاخه‌های مختلف فرهنگ و هنر استعداد‌های شگرفی داریم.

 

اسماعیلی گفت: در ایامی هستیم که مردم در اقصی نقاط کشور تمرین وحدت می‌کنند.

 

 

وی افزود: در طول قرن‌های متمادی برای حفظ و یکپارچگی سرزمین با مشکلات بسیاری رو به بودیم و با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شدیم که در نهایت یک تاریخ هفت هزار ساله را برای ما به همراه داشته است.

 

اسماعیلی گفت: ثمره قرن‌ها ایستادگی مردم ایران موجب شده به ایران یکپارچه‌ای تبدیل شویم که در دنیا و منطقه به عنوان کشوری پیشرو با مردمانی فرهنگی به آن نگاه می‌شود.

 

وی افزود: دشمن تلاش می‌کند در صفوف اتحاد بین مردم شکاف ایجاد کند چراکه تحمل دیدن شادی خوشحالی، اتحاد و وحدت ملی را ندارند.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن با بهره گیری از تمام توان و سرویس جاسوسی به دنبال این است که امنیت و اتحاد اقوام ایرانی را از بین ببرد.

 

اسماعیلی گفت: دل‌های ما سوگوار از دست دادن مدافعان امنیت است، اما ما همواره رو به جلو حرکت می‌کنیم و به تمدن سازی نوین اسلامی دست پیدا خواهیم کرد.

 

اسماعیلی ادامه داد: جشنواره موسیقی نواحی یکی از عوامل پیوند بین اقوام است و شعر و موسیقی مردم ایران را در اقصی نقاط کشور به هم متصل می‌کند.

 

 

وی افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ترویج و گسترش موسیقی نواحی و اقوام تاکید داریم و تلاش می‌کنیم فضای رشد و بالندگی در استان‌ها فراهم شود.

 

اسماعیلی ادامه داد: گلستان رنگین کمان اقوام است و پر ازاستعداد‌های فرهنگی است و باید با فراهم آوردن امکانات شرایط اعتلای فرهنگ و هنر را فراهم کنیم.

 

وی افزود: فرهنگ و هنر مردم ایران را به هم پیوند می‌دهد و چیزی که قلب‌های ما را کنار هم قرار می‌دهد تاریخ درخشان در حوزه فرهنگ و هنر است.

 

محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این مراسم از ثبت نشان لطفی در حوزه فرهنگ و موسیقی کشور برای نخستین بار خبر داد.

 

 

گفتنی است «محمدرضا لطفی» استاد شهیر موسیقی ایران که زادگاهش گرگان (۱۷ دی ۱۳۲۵) است آرامگاهش در همین شهر واقع شده است. این استاد در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳چشم از جهان فروبست.

 

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این مراسم برای دریافت دبیر خانه دائمی این جشنواره اعلام آمادگی کرد.