وزیر آموزش و پرورش بر بهره مندی از فرصت‌های مرزی برای توسعه تعاملات آموزشی با کشور‌های همسایه تاکید کرد.

به گزارش پايگاه خبری گلستان جوان، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش عصر روز جمعه ۲۰ آبان در نشست تخصصی دیپلماسی مهارتی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های مرزی در گرگان با بیان این که سیاست دولت سیزدهم تاکید بر ارتباط موثر با کشور‌های همسایه است، گفت: بهره مندی از فرصت‌های مرزی برای گسترش تعاملات آموزشی با کشور‌های همسایه، ضروری است.

یوسف نوری با بیان اینکه در راستای آن، آموزش و پرورش با اجرای برخی طرح‌ها مانند دیپلماسی مهارتی، حرکت در این مسیر را آغاز کرده است، ادامه داد: آموزش و پرورش استان‌های مرزی که از ظرفیت توسعه روابط با کشور‌های همسایه برخوردارند، باید پیشقدم شوند و در برقراری ارتباط با کشور‌های همسایه، طرح‌های جدید و خلاقانه ارائه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی مدون در کنار استعداد‌های ذاتی دانش آموزان سبب شد تا امروز جمهوری اسلامی ایران در بخش تولیدات دانش بنیان بی رقیب و هیچ کشوری به اندازه ایران تولید دانش بنیان نداشته باشد.

آقای نوری اضافه کرد: تزریق اعتبارات و به روز رسانی تجهیزات برای توانمندسازی بیشتر مدارس می‌تواند بنیه ایران را در حوزه تولیدات دانش بنیان افزایش دهد.

استاندار گلستان هم در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت با اشاره به این که سنین پیش از دبستان و اصطلاحاً کودکستان از اهمیت بالایی در آموزش و پرورش برخوردار است گفت: بر اساس تعهد صورت گرفته، گلستان استان پایلوت در حوزه اجرای سند پرورش اوان کودکی (پاک) مشخص شده است.

وی افزود: در این سند، مفاهیم رشد و تکامل و مهارت‌های اجتماعی پایه مبتنی بر اعتقادات سبک زندگی ایرانی اسلامی و مفاهیم دینی به صورت یکپارچه مورد توجه قرار گرفته است.

 

امروز همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش، مرکز رشد و فناوری دانش آموزی افتتاح شد.

 

این مرکز با زیربنای ۲هزار و ۵۰۰مترمربع، آزمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی، سالن همایش و آمفی تئاتر، فضای اداری و سوئیت را شامل می‌شود.

 

این مرکز با ۸میلیارد تومان هزینه آماده بهره برداری شده است. 

 

امروز همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش، مجتمع آموزشی ۱۸کلاسه دخترانه مهررادیرا در گرگان افتتاح شد.

 

برای ساخت این مجتمع ۱۶میلیون تومان هزینه شد که بخشی از آن را موسسه خیریه شرکت مهر رادیرا پرداخت کرده است.