رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان با اعلام روند افزایشی شیوع کرونا در این استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ نفر دیگر به این ویروس مبتلا شدند و تعداد کرونایی‌های بستری در گلستان به ۴۲۸ نفر رسید.
به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان با اعلام روند افزایشی شیوع کرونا در این استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ نفر دیگر به این ویروس مبتلا شدند و تعداد کرونایی‌های بستری در گلستان به ۴۲۸ نفر رسید.
براساس اعلام روز سه شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ روابط عمومی این دانشگاه، عبدالرضا فاضل اظهار داشت: از مجموع تخت‌های بیماران کرونایی گلستان ۸۶ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد و حال ۳۲ بیمار کرونایی نیز وخیم است.
وی بیان کرد: در حال حاضر گنبدکاووس، علی آبادکتول، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز، بندرگز، گمیشان و مراوه تپه در وضعیت زرد و گرگان، کردکوی، بندرترکمن، آققلا، رامیان، کلاله و گالیکش در وضعیت نارنجی و شکننده شیوع کرونا قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به شیوع موج پنجم کرونا و مشاهده سویه‌های جدید دلتا و هندی از مردم خواست همچنان شیوه نامه‎‌های بهداشتی را رعایت کرده و تا حد امکان در اماکن شلوغ حاضر نشوند.
فاضل همچنین گفت: تا روز گذشته ۶۷ هزار و هفت نفر در گلستان دوز اول واکسن کرونا و ۳۱ هزار و ۸۸۲ نفر هم نوبت دوم این واکسن را دریافت کردند.
وی با بیان اینکه تزریق واکسن به گروه‌های سنی ۷۰ سال به بالا در گلستان همچنان ادامه دارد گفت: تاکنون بیش از ۷۵ درصد از گروه‌های هدف استان علیه کرونا واکسینه شدند.