معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: بیش از ۳۵۰ مجموعه قرآنی در استان مشغول فعالیت هستند که امیدواریم زمینه گسترش فرهنگ قرآنی بیشتر شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، سیدعلی مهاجر در نشست خبری چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن گفت: مطمئنا نسبت به قرآن و جامعه‌ قرآنی کوتاهی شده است.

او ادامه داد: در دولتی که مدعی مردمی و انقلابی بودن است باید نقش آفرینی مسئولان نسبت به آموزه‌های دینی و قرآنی بیشتر باشد.

مهاجر افزود: بنا به مجوزاتی که از سازمان‌های ذی‌ربط صادر شده است بیش از ۳۵۰ مجموعه قرآنی در گلستان مشغول فعالیت هستند که امیدواریم با توجه بیشتر هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت زمینه گسترش فرهنگ قرآنی در استان بیشتر شود.

او افزود: گمشدگی جامعه‌ امروز این است که از مسیر قرآن فاصله گرفته است.

مهاجر گفت:این برنامه‌ها می‌تواند بهانه‌ای باشد که توجه و تمرکز بیشتر به این امر داشته باشیم و مطمئنا کسی که با نگاه قرآنی رشد پیدا کرده باشد می‌تواند عامل‌تر به آن باشد و بهتر می‌تواند جامعه را رشد دهد.

او افزود: تمرکز به این امر موجب عاقبت بخیری متولیان و مطمئنا جامعه خواهد شد و قاعدتا هر چقدر این مجموعه‌ها بیشتر و بهتر به فعالیت بپردازند، هر چقدر هزینه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سمت مباحث قرآنی به عنوان شاخص موضوعات فرهنگی باشد، دغدغه‌ها و هزینه‌های ما در بزه‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

سید محمود چاوشی، مدیر عامل مؤسسه مهد قرآن کشور نیز در این نشست  گفت: فعالیت‌های مهد قرآن کشور از سال ۱۳۷۱ با هدف ترویج فرهنگ قرآنی زیر نظر اساتید قرآنی از جمله آیت‌الله فومنی حائری و خیرین قرآنی تاسیس شده است.

او ادامه داد:مهد قرآن علاوه بر استمرار فعالیت‌های مختلف قرآنی برگزاری آزمون‌های سراسری حفظ قرآن به همراه تدبر، ترجمه و تفسیر را در دستور کار قرار داده که امسال توانستیم چهاردهمین دوره آزمون‌های حفظ را به میزبانی گلستان برگزار کنیم.

چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر تحت عنوان «ترنم وحی» ویژه حافظان کل عضو مؤسسه مهد قرآن از سراسر کشور از ۹ آذر در سالن جلسات هتل گردشگری ناهارخوران گرگان آغاز شده است و در دو روز متوالی با حضور حفاظ از سراسر کشور برگزار می‌شود.