رئیس کل دادگستری گلستان از بررسی قرارداد طرح سرمایه گذاری و گردشگری اسکله بندرترکمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، حیدر آسیابی در دومین کارگروه مسئولان قضایی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی که امروز در دادگستری برگزار شد گفت: با درخواست مردم و پیگیری نماینده این شهرستان، بررسی ابعاد قرارداد سرمایه گذاری مربوط به اسلکه بندرترکمن به بازرسی استان ارجاع می‌شود.

آسیابی افزود: در صورت غیرقانونی بودن قرارداد از طریق مبادی ذیربط نسبت به ابطال قرارداد اقدام خواهد شد و چنانچه مفاد آن قانونی باشد اجرای سریع‌تر طرح را که از ۱۵ سال پیش راکد مانده و اجرای آن می‌تواند تحولی در اشتغال و گردشگری منطقه ایجاد کند، پیگیری خواهیم کرد.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان با بیان این که مهم‌ترین محور‌های جلسه امروز، مباحث حقوق عامه در حوزه سلامت بود افزود: با ورود دادستانی مرکز استان دستگاه توموتراپی بیمارستان ۵ آذر گرگان که مدتهاست بلاتکلیف رها شده است، تعیین تکلیف و با راه اندازی آن در آینده نزدیک، خدمات درمانی به مبتلایان سرطان ارائه می‌شود.

تاکید بر ساماندهی صیادان غیرمجاز، لایروبی کانال‌های دسترسی صیادان به دریا، تلاش برای رفع موانع تولید یک شرکت دارویی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، مشکلات روستاییان سواحل بندرترکمن و گمیشان و راه اندازی شعبه شورای حل اختلاف در سیمین شهر از دیگر موارد طرح شده در نشست امروز بود.

امان قلیچ شادمهر، دبیر مجمع نمایندگان استان هم در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های دادگستری استان برای رفع مشکلات و پیگیری حقوق عامه گفت: تعیین تکلیف اراضی اختلافی در بافت روستا‌های استان یکی از اقدامات بزرگ دستگاه قضایی استان بود که تحقق آن مشکلات چند ساله روستاییان را حل می‌کند.