رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با شروع پیک پنجم کرونا، تعداد بیماران بستری در استان با افزایش دو برابری نسبت به شنبه هفته گذشته تقریباً به ۵۳۱ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با شروع پیک پنجم کرونا، تعداد بیماران بستری در استان با افزایش دو برابری نسبت به شنبه هفته گذشته تقریباً به ۵۳۱ نفر رسیده است.
دکتر عبدالرضا فاضل ظهر امروز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ در ستاد استانی مقابله با کرونا گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۵۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۳ بیمار در آی سی یو بستری و ۳۴ بیمار وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.
وی افزود: متاسفانه روز گذشته ۴ هم استانی را به علت بیماری کرونا از دست دادیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: طی هفته گذشته متوسط فوتی‌های روزانه کرونا در استان ۴ تا ۵ نفر بوده درحالیکه این آمار در یک هفته قبل از آن ۱ تا ۲ نفر بوده است.
فاضل خاطرنشان کرد: براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، شهر‌های گرگان، گنبدکاووس، آققلا، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، علیآبادکتول و کردکوی در وضعیت قرمز، شهر‌های بندر ترکمن، مراوهتپه، کلاله و رامیان در وضعیت نارنجی و شهر‌های بندرگز و گمیشان در وضعیت زرد از لحاظ کرونا قرار دارند.
وی تصریح کرد: با توجه به سرعت شیوع بیماری پیش بینی می شود تا پایان هفته تمامی شهر‌های استان در وضعیت قرمز قرار بگیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تأکید کرد: در حال حاضر از نظر زیرساخت‌های بیمارستانی نظیر اکسیژن ساز و دارو مشکلی نداریم.
فاضل تصریح کرد: در آخر هفته گذشته با توجه به گرمای هوا و کاهش مصرف انرژی، شاهد حضور افراد زیادی در تفرجگاه‌ها بودیم. باید سختگیری‌های لازم در این زمینه و همچنین محدودیت مشاغل با جدیت صورت گیرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۴ هزار دُز واکسن کرونا وارد استان شده که بیش از ۹۹ هزار دُز آن تزریق شده است. بیش از ۶۷ هزار نفر دُز اول و ۳۲ هزار نفر هر دو دُز واکسن را دریافت کردند.
فاضل بیان کرد: کادر درمان و اکثریت بیماران خاص و گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال واکسن کرونا را دریافت کردند، اما در گروه‌های سنی پایینتر به دلیل کمبود واکسن با تأخیر روبرو هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: قدرت سرایت بیماری در نوع دلتا بیشتر است. عادی انگاری قطعاً کار دست ما می‌دهد.