تعدادی از رانندگان خودرو‌های سنگین برون شهری و درون شهری گلستانی از کم شدن سهمیه سوخت خود گلایه دارند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در این باره گفت: سهمیه سوخت خودرو‌های سنگین درون شهری از طریق سازمان حمل و نقل شهرداری‌ها و برون شهری‌ها از طریق اداره کل راهداری تعیین تکلیف می‌شود.

میرشاهی توضیح داد: رانندگان فعال دربخش برون شهری حتما باید بارنامه‌های خود را در سامانه مربوطه به ثبت برسانند تا براساس پیمایشی که انجام می‌دهند سوخت به آن‌ها تخصیص داده شود.

وی افزود: این سامانه به شرکت نفت متصل است و اطلاعات مربوط به رانندگان و بارنامه‌ها در اختیار شرکت نفت قرار می‌گیرد تا تخصیص سوخت در کارت رانندگان انجام شود.

نوروزی مسئول بخش بار و پایانه‌های سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان هم در این باره توضیح داد: سازمان حمل ونقل شهرداری گرگان برای رانندگان درون شهری یک پروانه فعالیت صادر می‌کند که طبق آن یک سوخت پایه به رانندگان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: رانندگانی که عملکرد بیشتری دارند باید یک راننده معرفی کنند تا پروانه اشتغال برای فرد صادر شود.

نوروزی گفت: در مرحله بعدی رانندگان باید نرم افزار موبایلی باربر را بر روی گوشی خود نصب کنند و بارنامه‌های خود را در این نرم افزار موبایلی بارگزاری کنند تا میزان پیمایش آن‌ها مشخص شود.

وی ادامه داد: اطلاعات وارد شده در این نرم افزار موبایلی به شرکت نفت ارسال می‌شود و بابت پیمایش انجام شده سوخت به رانندگان تعلق می‌گیرد.

نوروزی گفت: نرم افزار موبایلی باربر از طریق فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی قابلیت نصب دارد.