مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری سلسله برنامه‌های «چهلچراغ برای شهدای شاهچراغ» تا چهلم شهدای حرم حضرت شاهچراغ(ع) در سطح استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري گلستان جوان، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین صبح امروز سه‌شنبه ۱۰ آبان در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه شهدای حرم شاهچراغ و شهدای امنیت، خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی انجام‌شده با بسیاری از نهادها و مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی و با هدف تعظیم و تکریم یاد شهدای حرم حضرت شاهچراغ(ع) به‌ویژه سه شهید مظلوم و نوجوان آن و مظلومیت «آرتین» مقرر شد سلسله برنامه‌های ویژه‌ای در طول این ایام تا چهلم شهدای شاهچراغ در استان گلستان برگزار شود.

 

وی از برگزاری حدود ۴۰۰ برنامه شاخص تا چهلم شهدای حادثه شاهچراغ در تمامی شهرستان‌های استان گلستان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها تحت عنوان «چهلچراغ برای شهدای شاهچراغ» برگزار می‌شود و اجرای ۴۰ برنامه در ۴۰ سرفصل و موضوع شاخص و در قالب ۴۰۰ برنامه در سراسر استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه در راستای برگزاری برنامه چهلچراغ برای شهدای شاهچراغ بیش از ۲۰۰ برنامه شاخص در سطح مساجد، هیئات و تشکل‌های دینی استان گلستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: همچنین پویش مجازی همکلاسی شهیدم نیز با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

 

گرزین با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما امضای بیانیه محکومیت حوادث اخیر اعم از اغتشاشات، ترور ناجوانمردانه شهدای شاهچراغ و محکومیت مماشات در برخورد با اغتشاشگران، طراحان، حامیان و پیروان اغتشاشات و درخواست از دستگاه قضا برای برخورد قاطع با این افراد است، تصریح کرد: گروه‌های سرود رفیق شهیدم با هدف پاسداشت شهدای نوجوان و دانش‌آموز با همکاری مدارس، هیئات و محافل مختلف در این ایام اجرای برنامه خواهند داشت.

 

وی از برپایی شب‌شعر شاعران با موضوع شهدای امنیت و شهدای مظلوم حرم شاهچراغ خبر داد و گفت: همه برنامه‌های این مناسبت قرار است با مشارکت مردم، همکاری با نهادها و دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی برگزار شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه امیدوارم چهلچراغ و مظلومیت شهدای شاهچراغ آغازی بر پایان اغتشاش و اغتشاشگران و مسیر طراحی‌شده توسط فتنه گران باشد، گفت: فتنه‌گران منحوس با حمایت غرب و دولت‌های عبری و عربی دست به این اغتشاشات زده‌اند که امیدوارم با برچیدن این توطئه شاهد آغاز روزهای خوش سرشار از امنیت در کشور باشیم.