طرح آبرسانی به روستای قوشه چشمه گالیکش که به دلیل نبود اعتبار متوقف شده بود، حالا با تامین اعتبار منتظر انتخاب پیمانکار است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، مشهدی تمکی دهیار روستای قوشه چشمه گالیکش گفت: بزرگترین مشکل مردم این روستا نداشتن آب شرب است و مجبور به خرید آب برای مصارف روزانه خود هستند.

او افزود: چند سال پیش طرح آبرسانی به روستا آغاز شد، اما به دلیل نبود اعتبار پیمانکار کار را رها کرد و حالا این طرح روی زمین مانده است.

مشهدی تمکی گفت: داشتن آب شرب از ابتدایی‌ترین نیاز‌های مردم در این روستاست و با توجه به گردشگر پذیر بودن روستا برای توسعه به آن نیاز داریم.

قزلجه سرپرست اداره آب و فاضلاب شهرستان گالیکش در این باره گفت: دو سال قبل حدود ۸۰ درصد طرح آبرسانی به روستای قوشه چشمه به انجام رسید و مخزن مورد نیاز آن‌ها ساخته شد.

او افزود: برای تکمیل این طرح تامین اعتبار انجام شده است، اما چشمه‌ای که قرار بود آب آن به این روستا منتقل شود کم آب شده است و جوابگوی نیاز روستا نخواهد بود.

قزلجه ادامه داد: پیش‌بینی شده برای رفع مشکل کم آبی این روستا و روستای سوار که از توابع شهرستان کلاله است دو چاه آب حفر و آب به سمت این دو روستا پمپاژ شود.

او افزود: مرحله اول مناقصه این طرح برای انتخاب پیمانکار برگزار شد، اما استقبالی از آن انجام نشد و امیدواریم تا پایان سال مالی امسال با انتخاب پیمانکار این مشکل حل شود.

قزلجه گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای حفر دو چاه ۲ و نیم میلیارد تومان و برای شبکه خط انتقال هم یک و میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

روستای قوشه چشمه در بخش لوه و فاصله ۴۵ کیلومتری از شهرستان گالیکش قرار دارد.