به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، با مشاهده خیابان های شلوغ در اکثر ساعت ها و شلوغ تر از آن بصورت ترافیک سرسام آور و غیرقابل تحمل در ساعات افزایش تردد و زمان پایان کار ادارات و بویژه ظهرها و عصرها همزمان با نواخته شدن زنگ تعطیلی مدارس در اکثر شهرهای استان گلستان ازجمله در شهر گرگان به عنوان مرکز استان، این سئوال به ذهن متبادر می شود که چرا در شهرستان هایی که جمعیت قابل توجهی هم ندارند باید شاهد ترافیک شدید خودروها در خیابان ها باشیم؟
با بررسی میدانی برخی از شهرهای مهم استان گلستان شاهد ترافیک شدید در این شهرها هستیم که با اطمینان می توان گفت به جز شهرستان کردکوی در غرب استان که علت اصلی آن وجود معبرها و بلوارهایی با طول جغرافیایی زیاد و خیابان های عریضی است که گنجایش خودروها در این خیابان ها ترافیک روان در ساعات پیک ترافیک و اوج بار ترافیکی، گاها بدون ترافیک را رقم زده است.
لذت داشتن خیابان های بدون ترافیک برای سرنشینان خودروها نشات گرفته از تصمیمات اولیه و سرنوشت ساز مسئولین محلی با لیاقتی است که در دوران مسئولیت خود دلسوزانه و کارشناسانه با دیدی عمیق و آینده نگر به این موضوع نگاه کرده و از همان ابتدا سعیشان بر این بود عمق فاجعه را در آینده که وضعیت فعلی است درک کنند تا اکنون در محکمه عدل الهی و در پیشگاه مردم به خیانت متهم نشوند.
کردکوی اگرچه شهرستان نسبتا کوچک با جمعیت متوسط نسبت به مساحت جغرافیایی خود است و همانند شهری مانند گرگان کوچه و خیابان، بلوار و اتوبان ندارد اما به شمار همین تعداد بلوار و خیابان در تصمیمات اولیه مسئولین محلی مربوطه که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در صدر امور قرار گرفته بودند و به نوعی می شود گفت قدرت و توان تصمیم گیری در امور جاری منطقه تحت نظر خود را دارا بودند، هوشیارانه پیش بینی کردند که تحسین هر انسان و فرد غیر متخصصی را برانگیخته است و در زمان فعلی بعد از گذشته بیش از چهل سال از آن، با خود می گویند دقیقا چه کسانی و با چه انگیزه و علمی و چه تصمیم و تفکری خلاق اینگونه اقدام کرده است.
ناگفته نماند با توجه به افزایش جمعیت شهرها و مناطق مختلف کشور ، کردکوی هم از این قاعده مستثنا نیست و این افزایش جمعیت البته با مهاجرت روستائیان افزایش چشمگیری داشته است.
از طرفی فراموش نشود براساس یک اقدام ناشایست، مناطق جنگلی و پر دار و درخت این شهرستان قطعه بندی و تفکیک شده و پس از تخریب و تغییر بافت زمین های جنگلی و باغات و کشاورزی به مسکونی، سرعت ساخت و ساز همزمان افزایش قیمت زمین های مذکور را شاهد هستیم که خود این عوامل سرعت رشد جمعیت و افزایش تردد برون و درون شهری و به تبع ترافیک را به دنبال خواهد داشت.
این مقاله در حال تکمیل است
Sunday, 3 November , 2024