مولوی مشعوف، اولین نماز جمعه خود پس از عزل مولوی گرگیج در مصلی اهل سنت آزادشهر را اقامه نکرد و نمازگزاران پس از دو ساعت منتظر ماندن مصلی را بدون شنیدن خطبه ترک کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان جوان ، مولوی مشعوف، اولین نماز جمعه خود پس از عزل مولوی گرگیج در مصلی اهل سنت آزادشهر را اقامه نکرد و نمازگزاران پس از دو ساعت منتظر ماندن مصلی را بدون شنیدن خطبه ترک کردند.

براساس اخبار رسیده، تلاش نمازگزاران جهت تماس تلفنی با امام جمعه جدید جهت حضور برای اقامه نماز بی نتیجه بود و گفته شده که مولوی مشعوف تلفن خود را خاموش کرده بود به همین جهت نمازگزاران مجبور به بازگشت به خانه شدند.

گفته می‌شود به دلیل ناخشنودی گرگیج از این انتصاب، مشعوف به بهانه بیماری مادرش امروز نماز جمعه را اقامه نکرد.
نزدیک به ۳۰۰ نفر در مصلی نماز جمعه اهل سنت آزادشهر حضور داشتند.

تاکنون تحرک خاصی از سوی مولوی گرگیج و هوادارانش انجام نشده و او به عنوان نمازگزار در مصلی روستای محمود آباد گالیکش حضور یافت.

نماز جمعه روستای سنی نشین محمود آباد را مولوی ریگی با حضور نزدیک به هزار نفر اقامه کرد و مولوی گرگیج در دقایقی کوتاه و برای آرامش فضای محیط سخنران بود.

هوادارن مولوی گرگیج از روز پنج شنبه دوم دی ماه ۱۴۰۰در مقابل منزل او تجمع کرده بودند و می‌خواستند او را به عنوان امام جمعه و بی توجه به حکم عزلش به مصلی اهل سنت آزادشهر بیاورند.

سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان ۲۶ آذر امسال و باتوجه به حوادث ناگوار مربوط به نمازجمعه اهل سنت آزادشهر در هفته قبل آن (۱۹ آذر) که سبب اعتراض و گلایه مسلمانان شیعه و اهل سنت استان گلستان و برخی نقاط کشور شده بود، مولوی “محمدحسین گرگیج” امام جمعه سابق این شهرستان را برکنار و طی حکمی مولوی نعمت الله مشعوف را به عنوان امام جمعه جدید اهل سنت آزادشهر منصوب کرد.

با توجه به امنیتی شدن اوضاع گالیکش و آزادشهر استاندار گلستان و معاونانش در فرمانداری آزادشهر حضور یافتند.

همچنین براساس اخبار رسیده در ساعاتی از روز جمعه تمامی مسیرهای ارتباطی به آزادشهر نیز توسط نیروهای انتظامی و امنیتی به سبب وقوع اغتشاشات احتمالی مسدود شده بود ضمن اینکه شبکه اینترنت و تلفن ثابت اهالی شهرستان آزادشهر دچار اختلال شده بود.

گفته شد وضعیت دسترسی به اینترنت در آزادشهر مطلوب نبود و فقط اینترنت شبکه خانگی (وای فای) برقرار بوده است.

شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

جمعی از هواداران مولوی گرگیج از او خواستند به حکم عزلش واکنش نشان دهد و سکان تریبون نماز جمعه اهل سنت آزادشهر را از مولوی مشعوف امام جمعه جدید بگیرد.

با این حال مولوی گرگیج شب پنج شنبه با صدور اطلاعیه‌ای که فیلم آن نیز در شبکه‌های فضای مجازی انتشار یافته هواداران خود را به آرامش دعوت کرد. وی در این اطلاعیه گفت: اظهارات و سخنرانی بنده در نمازجمعه اخیر آزادشهر موجب بروز برخی مواضع و همچنین ناراحتی علاقمندان اسلام و اهل بیت شد که در همان مقطع زمانی و بلافاصله هم واقعیت نظر خود را طرح و هم عذرخواهی و بارها تاکید کرده و می کنم که هم من و هم همه اهل سنت محب اهل بیت (ع) بوده و این محبت در مذهب ما از اصول اساسی است.